2023: 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση: Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων των Εργασιών
Δημοσιευμένα: 2023-09-18
Επιμέλεια έκδοσης: Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Γεώργιος Στύλος, Ελευθερία Τσιούρη, Έλλη Γκαλτέμη, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Λεωνίδας Γαβρίλας, Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Τσουμάνης & Γεωργία Βακάρου
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΩΝ ΣΥΝΟΨΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Κωνσταντίνος Κώτσης, Γεώργιος Στύλος, Ελευθερία Τσιούρη, Έλλη Γκαλτέμη, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Λεωνίδας Γαβρίλας, Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Γεωργία Βακάρου
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
Εξοικείωση εκπαιδευτικών με προσεγγίσεις διαμορφωτικής αξιολόγησης στις Φυσικές Επιστήμες
Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου
1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εξέλιξη ιδεών φοιτητών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων
Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη , Ιωάννης Παυλίδης, Δημήτριος Σταύρου
Επιστημολογική ανάλυση και κριτική στη δομή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε παιδιά Γυμνασίου στη θεματική της οπτικής
Μαρία Χατζηπέτρου, Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλειος Τσελφές
Παιδαγωγική πειθώ: Διερεύνηση της αξιοποίησής της στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κωνσταντίνος Σωφρονίδης, Κωνσταντίνος Διαμαντής
Προσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά ενός πρόδρομου μοντέλου για τα σύννεφα και τη βροχή για τις μικρές ηλικίες
Γλυκερία Φραγκιαδάκη, Κωνσταντίνος Ραβάνης
Σχεδιαστικές αρχές κατασκευής διαδραστικών προσομοιώσεων
Μιχαήλ Στεφανής, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου, Μιχαήλ Σκουμιός
Αξιολόγηση της εισαγωγικής φάσης μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε θέματα σωματιδιακής φυσικής
Στυλιανή Κλαυδιανού, Αναστάσιος Μολοχίδης
Επιχειρηματολογία μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Νικόλαος Ζαρκάδης, Γεώργιος Παπαγεωργίου
Εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου: Η περίπτωση του μεγέθους των αντικειμένων και των οργάνων παρατήρησης
Αναστασία Οικονόμου, Γιώργος Πέικος, Άννα Σπύρτου
Σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας κιναισθητικές μαθησιακές δραστηριότητες για έννοιες της Μηχανικής
Αντώνιος Χριστονάσης, Κωνσταντίνος Κώτσης
Το μοντέλο Ιδέες – Κόσμος – Τεκμήρια στη διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας
Χριστίνα Ντινολάζου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Τα νοητικά μοντέλα των μαθητών για τη δύναμη ως λανθάνουσες μεταβλητές: Διερεύνηση της συνεκτικής γνώσης
Αναστασία Σαμαρά-Χρυσοστομίδου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα στο Δημοτικό σχολείο
Ελένη - Μαρία Βαλκάνου, Ιωάννης Σταράκης, Αναστάσιος Ζουπίδης
Ανάπτυξη καινοτομικού οπτικοακουστικού υλικού στο Δημοτικό σχολείο για το περιεχόμενο της νανοτεχνολογίας
Ουρανία Μακαρίου, Βασίλειος Μπούζας
Μια μαθησιακή ακολουθία για τη διδασκαλία της κληρονομικότητας: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Παναγιώτα Κουλούρη, Λευκοθέα-Βασιλική Ανδρέου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Αξιολογώντας τις δεξιότητες διερεύνησης μαθητών Γυμνασίου με την εμπλοκή τους σε διερευνητικά φύλλα εργασίας
Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διδακτική προσέγγιση της διαφοράς στη διάρκεια της μέρας μεταξύ δύο τόπων κατά την ίδια ημερομηνία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Στυλιανή Ντέρη, Ιωάννης Σταράκης, Κρυσταλλία Χαλκιά
Διδακτική προσέγγιση για τους συγκλίνοντες φακούς στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Αγγελική Κοτταρά, Μαρία - Χρυσούλα Δημητράκου, Ιωάννης Σταράκης
Χρήση και αποτελεσματικότητα ανατρεπτικού κειμένου στη διδασκαλία του ηλεκτροστατικού πεδίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Άννα Κωτούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Ανάπτυξη διδακτικής σειράς για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση
Ευθυμία Αρβανίτου, Ελένη Πετρίδου
Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακής σειράς για την αυτοβελτίωση μαθητών στην κατανόηση γραφημάτων
Μαρίνα Τσαουσίδη, Αναστάσιος Μολοχίδης
Εκπαιδευτική αξιοποίηση καινοτόμων πράσινων υλικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Η περίπτωση των ιοντικών υγρών
Γεώργιος Μιτελούδης, Ευστράτιος Καπότης, Θεόδωρος Καρακασίδης
Συμπόσιο: Η διερεύνηση ως αντικείμενο έρευνας και διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες
Δημήτριος Ψύλλος, Πέτρος Καριώτογλου
Aπόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών για τη στρατηγική ελέγχου μεταβλητών: Έρευνα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χρυσούλα Γκουντούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης
Διαδικαστική γνώση και δεξιότητες στη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση
Χρυσούλα Καραγιάννη, Δημήτριος Ψύλλος
Αξιολογώντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων διερεύνησης και κριτικής σκέψης μαθητών σε εργαστήρια Φυσικής με την υποστήριξη φορητών ψηφιακών συσκευών (IB-mlabs)
Μανόλης Κουσλόγλου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Εξοικείωση εκπαιδευτικών με διερευνητικές πρακτικές μέσα από ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης
Χριστίνα Τσαλίκη, Πέτρος Καριώτογλου
Εισάγοντας την έννοια της βαρύτητας κατά τον Einstein στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Σύγκριση επιδόσεων ανάλογα με το φύλο των μαθητών
Γεωργία Βακάρου, Κωνσταντίνος Κώτσης
Μικροσκοπική προσέγγιση της εντροπίας μέσω του παραδείγματος της τήξης του πάγου
Βάια Μπακάλη, Στέφανος Ασημόπουλος
Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει
Γεώργιος Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη, Νίκος Λαμπρινός, Ισαάκ Παρχαρίδης
2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Παράγοντες αποδοχής της πυρηνικής ενέργειας από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Έλλη Γκαλτέμη, Αντωνία Ραφαηλία Βαβουλιώτη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Kώτσης
Ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών Δημοτικού
Αικατερίνη Σαργιώτη, Αναστάσιος Εμβαλωτής
Εναλλακτικές ιδέες μαθητών Δημοτικού σχετικά με τη λειτουργία των φωτοβολταϊκών και των παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοσή τους
Γεώργιος Κουκούλης, Γεώργιος Ευθυμίου, Αικατερίνη Πλακίτση
Βιβλιογραφική επισκόπηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών στη γνωστική περιοχή της εξέλιξης των αστέρων
Μαρία Ιωαννίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
H κατανόηση του χημικού δεσμού από μαθητές Α’ Λυκείου: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ελένη Παππά, Ευάγγελος Πύργας, Γεώργιος Τσαπαρλής
Βιβλιογραφική ανασκόπηση των αντιλήψεων και των γνώσεων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του ήχου
Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Κώτσης
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για έννοιες της Βιολογίας και τη φύση της επιστήμης: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Δήμητρα Αποστολάκη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές μαθητών/μαθητριών της ΣΤ’ τάξης Δημοτικών σχολείων σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μυρτώ Κούτρα-Ηλιοπούλου, Αποστολία Γαλάνη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αικατερίνη Πλακίτση, Ευαγγελία Μαυρικάκη
Προϋπάρχουσα κατανόηση μαθητών/τριών Δημοτικού για τις φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή
Δημήτριος Μαυρένης, Γεώργιος Μαλανδράκης
Σύνθεση και εγκυροποίηση ερωτηματολογίου θεμάτων αστρονομίας για μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εμμανουηλία Τσιριγώτη, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Διερεύνηση των στάσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα
Αλέξανδρος Τσερόλας, Ευθαλία Κόντου
Διερεύνηση των νοητικών μοντέλων των παιδιών με τη μέθοδο ανάλυσης δικτυών: Μια εφαρμογή για την έννοια της δύναμης
Ελένη Κανελλιά, Γιούλη Βαϊοπούλου , Μαρία Γκέβρου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Επιστημονικός γραμματισμός: Αξιολόγηση των κινήτρων και πεποιθήσεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την Επιστήμη
Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης
H κατανόηση του χημικού δεσμού από πρωτοετείς φοιτητές: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ευάγγελος Πύργας, Ελένη Παππά, Γεώργιος Τσαπαρλής
Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής
Πηνελόπη Χούσου, Θωμάς Σίμος
Μια πιλοτική εφαρμογή για την ανίχνευση δομών συλλογισμού μαθητών βάσει των νέων προγραμμάτων σπουδών του Δημοτικού στις Φυσικές Επιστήμες
Ελένη Παπαδοπούλου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης, Βασίλειος Τσιάντος, Μιχαήλ Μαραγκάκης
Εναλλακτικές ιδέες σχετικά με την έννοια της ταχύτητας από φοιτητές-μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας
Γεώργιος Κουκούλης, Στυλιανός Μαστρογιαννάκης, Αικατερίνη Πλακίτση
Διερεύνηση των επιστημολογικών πεποιθήσεων με την μέθοδο ανάλυσης δικτύων: Μια έρευνα με φοιτητές Φυσικών Επιστημών
Γεωργία Σταυροπούλου, Μαρία Γκέβρου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Διερεύνηση των στάσεων μαθητών/τριών Λυκείου προς τις πειραματικές δραστηριότητες Φυσικής
Βασίλειος Γκάγκας, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Η παρέμβαση των διαισθητικών γνώσεων μέσω των θεωριών διπλής επεξεργασίας
Αθηνά Καραμανίδου, Δημήτριος Πνευματικός
Αξιολόγηση των πεποιθήσεων αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία της Φυσικής
Ιωάννης Βλάχος, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης
Η χρήση των συλλογισμών Modus Ponens και Modus Tollens από φοιτητές Φυσικών Επιστημών και η συσχέτισή τους με λογικές πλάνες
Μαρία Γκέβρου, Γεωργία Σταυροπούλου , Γιούλη Βαϊοπούλου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του μαγνητισμού: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Βασιλική Σαμαρά, Κωνσταντίνος Κώτσης
Οι δεξιότητες επιστημονικού συλλογισμού των μαθητών του Λυκείου
Παναγιώτα Ηλιού, Μιχαήλ Σκουμιός
3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες: Η Μαρί Κιουρί μέσα από την ψηφιακή αφήγηση
Σοφία Καραγιάννη, Μαίρη Πασπαλιάρη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Παναγιώτης Πήλιουρας
Διδάσκοντας μαζί με τον Παστέρ
Αναστασία Γκιγκούδη , Αθηνά Γράμμου, Δέσποινα Λαζάρου, Σουλτάνα Λευκοπούλου, Ελισσάβετ Συμεωνίδου
Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής
Ιωάννης Καρδαράς, Γεωργία Τόλη, Βαΐτσα Τσακστάρα, Μαρία Καλλέρη
Οι απόψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών για τις αναδυόμενες ιδιότητες: Μια πιλοτική έρευνα
Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Αναστασία Φερεντίνου, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Αναφορές στην ιστορία της επιστήμης σε σχολικά εγχειρίδια Βιολογίας ελληνόφωνων χωρών
Ελένη Γκάτση, Μαρία Ζαχαροπούλου, Μάρθα Γεωργίου
4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Διδασκαλία της στρατηγικής ελέγχου μεταβλητών με αξιοποίηση της παιδαγωγικής πράκτορα επαυξημένης πραγματικότητας «Νεφέλη»
Άγγελος Σοφιανίδης , Αναστάσιος Ζουπίδης, Σιλβέστρα Σακελλαρίου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν τη δήλωση ετοιμότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής
Λεωνίδας Γαβρίλας, Μαριάννα-Σωτηρία Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Κώτσης
Climademy: Ακαδημίες εκπαιδευτικών για την κλιματική αλλαγή
Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη , Δημήτριος Σταύρου, Αθηνά Γκινούδη, Νίκος Καλυβίτης, Μαρία Κανακίδου
Οι διδακτικοί προσανατολισμοί των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο
Κωνσταντίνος Καράμπελας, Μιχαήλ Σκουμιός
Εφαρμογή προσαρμοστικής παιχνιδοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες: Η επίδραση στα κίνητρα των μαθητών/τριών
Αλκίνοος Ιωάννης Ζουρμπάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Σταμάτης Παπαδάκης
Αυτο-αποτελεσματικότητα νηπιαγωγών και δασκάλων στη διδασκαλία ζητημάτων επιστημών της θάλασσας
Αντώνης Καντής, Αθανάσιος Μόγιας
Συμπόσιο: Σχέσεις διερευνητικών απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία και μάθηση Φυσικών Επιστήμων: Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές
Πέτρος Καριώτογλου, Βασίλης Τσελφές
Απόψεις και πρακτικές. Θεωρητική προσέγγιση και μεθοδολογική διαχείριση των σχέσεών τους
Βασίλης Τσελφές, Αναστάσιος Ζουπίδης , Χριστίνα Τσαλίκη , Μαρία Καρνέζου , Πέτρος Καριώτογλου
Ενεργοποίηση και νοηματοδότηση διερευνητικών πρακτικών μελλοντικών νηπιαγωγών στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους: Μελέτη περίπτωσης
Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Αλλαγή απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση στη διάρκεια προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης: Μελέτη περίπτωσης
Χριστίνα Τσαλίκη, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Απόψεις και πρακτικές μουσειοπαιδαγωγών για τη διερεύνηση: Μελέτη περίπτωσης
Mαρία Kαρνέζου, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Η έννοια της αναλυτικής/διακριτικής ικανότητας στη Φασματοσκοπία με τη χρήση αναλογίας
Σοφία Πέγκα, Όλγα Σταμπουλή, Γεώργιος Τσαπαρλής, Ιωάννης Γεροθανάσης
5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Απόψεις φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ για την αξιοποίηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής
Νίκος Καπελώνης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση σεμιναρίου εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση STEM
Ιωάννα Σταύρου, Ηλίας Μπόικος, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Digital STEM Labs: STEM δραστηριότητες σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης
Ελένη Μποτζάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Νικόλαος Καπελώνης, Μαρία Κενδριστάκη, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη ψηφιακών STEM δραστηριοτήτων για την εκπαίδευση μαθητών Δημοτικού στην κλιματική αλλαγή
Μαρία Χριστοφοράκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing
Αριστοτέλης Γκιόλμας , Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Ο ρόλος του φύλου στην εκπαίδευση STEM
Παναγιώτα Καισαρίδη, Ευάγγελος Παππάς, Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Μάρθα Γεωργίου
Όμιλοι STEM: 3D Εκτύπωση και εκπαιδευτική ρομποτική. Η περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ Σαλαμίνας
Xρυσοβαλάντης Kεφαλής, Πέτρος Πούτος, Κωσταντίνος Σκορδούλης, Αθανάσιος Δρίγκας
Ανάλυση των δεξιοτήτων που προωθούνται μέσα από τα προγράμματα STEM/εκπαιδευτικής ρομποτικής του αποθετηρίου εργαστηρίου δεξιοτήτων 21+
Βασιλική Γκένογλου, Ιωάννης Λεύκος
Η τήξη στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα πρόγραμμα STEAM για τον κύκλο του νερού
Μιχάλης Ιωάννου, Κωνσταντίνος Ραβάνης
Διδασκαλία κινητικής και δυναμικής ενέργειας με δραστηριότητες που αξιοποιούν το εικονογραφημένο λεξικό Φυσικής για το σχολείο – ΕΛΕΦΥΣ
Αγγελική Σαμαντά, Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιάκη
Spark: Indoor & outdoor δραστηριότητες STEAM στην προσχολική εκπαίδευση
Μιχάλης Ιωάννου, Χαρίκλεια Θεοδωράκη
Οι πρακτικές επικοινωνίας της κλιματικής αλλαγής στο ευρύ κοινό από STEM ερευνητές/-τριες
Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου , Λούση Αβρααμίδου
Aνάπτυξη διδακτικού υλικού για την κλιματική αλλαγή με αξιοποίηση δεδομένων από περιβαλλοντικό σταθμό μετρήσεων από εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης
Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Μεταξάς, Δημήτρης Σταύρου, Νίκος Καλυβίτης, Μαρία Κανακίδου
Διερεύνηση διεπιστημονικών STEM διασυνδέσεων σε διδακτική ενότητα για την κλιματική αλλαγή από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Olivia Levrini
Από την περιστροφική στην ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση: Ρομποτικές κατασκευές Lego Mindstorms EV3
Γεώργιος Κρητικός, Αντώνιος Ματσίγκος
Διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας του φυσικού εκκρεμούς με τη βοήθεια του BBC micro:bit
Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Αντώνιος Καραβασίλης, Διονύσιος Βαβουγυιός
Ετοιμότητα εφαρμογής προγραμμάτων STEM των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Θεανώ Παπαγιαννοπούλου, Γιούλη Βαϊοπούλου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Εκπαίδευση STEM και επιστημονικές πρακτικές: Η περίπτωση του προγράμματος «Διάχυση STEM»
Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Ηλίας Μπόικος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Άνθιμος Χαλκίδης, Μαρία Χατζάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
7. ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
μΝΕΤ: Το πρώτο ελληνικό σχολικό δίκτυο εκπαιδευτικών τηλεσκοπίων κοσμικής ακτινοβολίας
Λεωνίδας Ξηρός, Στέργιος Κυανίδης , Αντώνιος Λέισος
6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Εργαστήριο στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας πάνω στο κοινωνικο-επιστημονικό ζήτημα του διαστημικού εποικισμού
Βασίλειος Καθάρειος, Αποστολία Γαλάνη, Γεώργιος Μπαμπασίδης, Ευαγγελία Μαυρικάκη
Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων κλιματικής αλλαγής με μαθητές Δημοτικού
Ιωάννα Μανουρά, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτριος Σταύρου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Διερεύνηση της επίδρασης δράσεων ανοικτής σχολικής εκπαίδευσης στην αυτεπάρκεια, εσωτερικά κίνητρα και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα πολιτότητας
Υβόνη Παύλου, Μάριος Παπαευριπίδου, Γεωργία Κούτη, Mαριλένα Σάββα, Ζαχαρίας Ζαχαρία
Η οπτική φοιτητών/-τριών ΠΤΔΕ για σύγχρονα κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα κλιματικής αλλαγής
Αθανασία Κοκολάκη, Νίκος Κεπελώνης , Δημήτρης Σταύρου
Πέρα από τα πρωτοσέλιδα: Η κλιματική αλλαγή στα μέσα ενημέρωσης
Ειρήνη Χατζαρά, Αποστολία Γαλάνη
Εκπαίδευση σε ζητήματα κοινωνικού-επιστημονικού περιεχομένου μέσω των παραστατικών τεχνών
Βασίλης Τσελφές, Αντιγόνη Παρούση
«Εσύ θα κάνεις το μπόλι;» Η εμπιστοσύνη των υποψήφιων δασκάλων στην επιστήμη και τους επιστήμονες
Ασημάκης Ταλαμάγκας, Αποστολία Γαλάνη, Ευαγγελία Μαυρικάκη
8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Φως και Χρώματα - Σενάριο Διδασκαλίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ
Ουρανία Γκικοπούλου, Βασίλειος Αξιομάκαρος
Ανάπτυξη – εφαρμογή – αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στην προσχολική εκπαίδευση
Μαρία Μανωλούδη, Ιωάννης Λεύκος
Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης
Ουρανία Ρίζου, Αικατερίνη Κλωνάρη, Νικόλαος Αποστολέλλης, Χαράλαμπος-Γεράσιμος Ρίζος
Εξελιγμένη μορφή του μοντέλου της NetLοgo για τη φωτιά στο δάσος: Μία διδακτική προσέγγιση σε μαθητές Δημοτικού
Αικατερίνη Μπενίση, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα διερευνητικής μάθησης για τη δημόσια υγεία
Δημήτρης Χαλκίδης, Γεωργία Ιατράκη, Παύλος Γκαϊντατζής, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Διδασκαλία στοιχείων νανοκλίμακας μέσω ψηφιακών τεχνολογιών: Πειραματική έρευνα σε παιδιά πρώιμης ηλικίας
Πανδώρα Δορούκα, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Η χρήση του Arduino σε πειράματα των Φυσικών Επιστημών
Βασίλειος Νούσης, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Ευστράτιος Αναχωρλής, Κωνσταντίνος Κώτσης
Διδασκαλία της ανάλυσης-σύνθεσης του φωτός με δραστηριότητες που αξιοποιούν το εικονογραφημένο λεξικό Φυσικής για το σχολείο - ΕΛεΦυΣ
Χρυσούλα Καραγιάννη, Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιάκη, Δημήτριος Ψύλλος
Απόψεις εκπαιδευτικών Α/θμιας για την αξιοποίηση ψηφιακού διδακτικού υλικού κλιματικής αλλαγής βάσει αρχών μικτής μάθησης
Ελένη Μποτζάκη, Δημήτρης Σταύρου
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εργαστηριακής άσκησης με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας
Ειρήνη Λάκκα, Βασίλειος Ζαφειρόπουλος, Αντώνιος Λέισος
Εξ αποστάσεως διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες στην Covid-19 εποχή: Μία καταγραφή της οπτικής των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ισαάκ Στόγιος, Αποστολία Γαλάνη, Ευαγγελία Μαυρικάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ηλίας Μπόικος
Sol(ar) System: Η επαυξημένη πραγματικότητα στη διδασκαλία της αστρονομίας ή της γεωγραφίας στην εκπαίδευση
Αναστασία Γεωργίου, Αθηνά Καρατζά, Αποστολία Γαλάνη, Γεώργιος Μπαμπασίδης
Η πλατφόρμα micro:bit ως εργαλείο ανάπτυξης έργου στις Φυσικές Επιστήμες. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση
Ευφρανσία Τζαγκαράκη, Σταμάτιος Παπαδάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Διδακτική προσέγγιση της παραγωγής ελαιόλαδου σε τεχνολογικό περιβάλλον μάθησης στο Νηπιαγωγείο
Δήμητρα Γαλάνη, Μελπομένη Οικονόμου, Ιωάννης Τσακουμάκης, Γεώργιος Κρητικός
Δίσκος του Νεύτωνα, προγραμματιζόμενος με Scratch και στηριγμένος σε διάταξη physical computing, για τη διδασκαλία και μάθηση θεμάτων οπτικής
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Άνθιμος Χαλκίδης, Αρτεμησία Στούμπα, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Αικατερίνη Μπενίση, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
STEM Digitalis: Ανάπτυξη ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για STEM εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών
Νικόλαος Καπελώνης, Ελένη Μποτζάκη, Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αλκίνοος Ιωάννης Ζουρμπάκης, Κωνσταντίνος Χαλκιαδάκης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη της ικανότητας επεξήγησης επιστημονικών φαινομένων μαθητών του Δημοτικού σχολείου με χρήση ψηφιακών σεναρίων
Ελένη Παπουτσή, Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιακή
Εκπαιδευτική ρομποτική και διερευνητική μάθηση: Αξιολόγηση μαθησιακών προϊόντων μέσα από κύκλους διερώτησης
Κυριακή Βάκκου, Τάσος Χοβαρδάς , Νικολέτα Ξενοφώντος, Γεωργία Κούτη , Υβόνη Παύλου, Κωνσταντίνα Αραμπατζή , Ζαχαρίας Ζαχαρία
Αξιοποίηση των αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικής: Το παράδειγμα της κεντρομόλου επιτάχυνσης
Παρασκευή Χριστονάση, Κωνσταντίνος Κώτσης
Διδακτική προσέγγιση του 1ου και 3ου Νόμου του Νεύτωνα με τη χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας
Βασιλική Αγγέλη, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Κωνσταντίνος Κώτσης
9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Επικοινωνία της κλιματικής αλλαγής & ο ρόλος των επιστημόνων: Το πρόγραμμα STAGE
Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη , Ελένη Μποτζάκη , Μαρία Κενδριστάκη , Καλλιόπη Ζάρμπα , Κατερίνα Τσιφετάκη, Δημήτρης Σταύρου
Διερεύνηση των αντιλήψεων των σχεδιαστών δραστηριοτήτων διαδραστικής έκθεσης ενός φεστιβάλ επιστήμης
Ελπινίκη Παππά, Μαρίντα Εργαζάκη, Δημήτριος Κολιόπουλος
Διδακτική αξιοποίηση ιστορικών επιστημονικών οργάνων: Η περίπτωση του μηχανικού πλανητάριου του Μαράσλειου διδασκαλείου
Ελένη Αυγέρη, Μαρία Άννα Λαζαρή, Σταματία Ρεπούση, Παναγιώτης Λάζος, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Ανάπτυξη και εφαρμογή νοηματοδοτούμενης σχολικής επίσκεψης στην έκθεση “Connected”
Καλλινόη Κουτρούλη, Χρήστος Ραχαντάς, Χρήστος Τουλάκης, Γεωργία Παυλίνα Τσουκανέρη, Μαρία Καρνέζου, Ελεάνα Μπάλλα, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών περιβαλλόντων μη τυπικής μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες
Μαρία Κενδριστάκη, Δημήτρης Σταύρου
Διερεύνηση των προ-εννοιών μαθητών Δημοτικού για τον αέρα σε μη τυπικό πλαίσιο
Αθηνά - Χριστίνα Κορνελάκη
Ιστορικά επιστημονικά όργανα στη μη-τυπική εκπαίδευση και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίησή τους
Μαρία Παναγοπούλου, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
10. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική ηλικία
Καλλιόπη Κανάκη, Στέργιος Χατζάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Η ένταση του φαινομένου της τυφλότητας απέναντι στα φυτά στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Παρασκευή Αλεξίου, Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Η μετασχηματίζουσα μάθηση ως βασικό διδακτικό πλαίσιο του φυτικού κόσμου
Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση περιβαλλοντικού μονοπατιού με χρήση QR στον Δημοτικό κήπο Χανίων
Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη, Νικολέττα Μπουλάκη
Έρευνα για τη διδασκαλία σχετικά με τα φυτά στα παιδαγωγικά τμήματα νηπιαγωγών των ελληνικών πανεπιστήμιων
Μαρία Γαλάνη, Ελένη Σιόντη, Αικατερίνη Μοδρουβάνου, Αλέξανδρος Αμπράζης
Μελέτη των διαδικασιών ανακύκλωσης με ένα σοβαρό παιχνίδι και ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Δημήτριος Μαράκος, Χαρίτων Πολάτογλου
13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο στη Φυσική με εργαστηριακή αναφορά. Μία περίπτωση εφαρμογής
Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Αλέξανδρος Κατέρης, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας
Από τον μακρόκοσμο στον μικρόκοσμο - Από τα πειράματα ηλεκτρισμού στη δομή της ύλης
Αναστασία Γκιγκούδη, Αγαθονίκη Μαμζερίδου
Πειράματα Φυσικής με χρήση του λογισμικού Arduino Science Journal
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Δεξιότητες επεξεργασίας και ερμηνείας πειραματικών δεδομένων Φυσικής από προπτυχιακούς φοιτητές
Στυλιανός Καστρινάκης, Δημήτρης Χαλκίδης
Διδακτική μαθησιακή ακολουθία για εισαγωγική διδασκαλία στο εργαστήριο Φυσικής Λυκείου
Αλέξανδρος Κατέρης, Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας
Πρόταση για αξιοποίηση των εικονικών πειραμάτων στο εκπαιδευτικό εργαστήριο Φυσικής
Αθανάσιος Βελέντζας, Άλκηστη Δημακοπούλου, Ιωάννης Θεοδώνης
Οι αντιλήψεις πρωτοετών φοιτητών Φυσικής για την ποιότητα των πειραματικών μετρήσεων
Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Γεώργιος Στύλος, Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Κώτσης
15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Κεραυνός και αστραπή: Μια διδακτική πρόταση φυσικών φαινομένων στο Νηπιαγωγείο βάσει του νέου ΑΠΣ
Σοφία Χατζηγεωργιάδου, Φωτεινή Ρατκίδου, Σουλτάνα Τόζιου
Διδακτικός σχεδιασμός για τον καιρό & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Σπυρίδων Πανταζής
Διδακτικός σχεδιασμός για το φως & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Η διδασκαλία της Χημείας στα νέα προγράμματα σπουδών με το περιβάλλον του ιστοχώρου ChemNoesis
Κατερίνα Αδραμερινά, Βασίλης Κουταλάς, Νικόλας Χαριστός, Μιχάλης Σιγάλας
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Δημοτικού
Κωνσταντίνος Κώτσης, Ουρανία Γκικοπούλου, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Κωνσταντίνος Μιτζήθρας, Εμμανουήλ Αποστολάκης, Γεώργιος Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Δέσποινα Ιμβριώτη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Γεώργιος Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής του Γυμνασίου
Έκτορας Νισταζάκης, Ευστράτιος Καπότης, Γεωργία Ρουμπέα, Αθηνά Γκινούδη, Κωνσταντίνος Κεραμιδάς, Ανάργυρος Δρόλαπας, Νικόλαος Διαμαντής, Γεώργιος Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Λυκείου
Γεώργιος Τόμπρας, Αλέξανδρος Κατέρης, Γεώργιος Πολυζώης, Γεώργιος Καλκάνης
Μελέτη της εμφάνισης της ημιτονοειδούς συνάρτησης στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής στο Γενικό Λύκειο
Αντώνιος Ματσίγκος, Γεώργιος Κρητικός
Η ενότητα «Ενέργεια» στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα της Τεχνολογίας Α’ Γυμνασίου
Νίκη Σισσαμπέρη, Βασίλης Σταυρόπουλος
Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεξιότητες δια βίου μάθησης σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς
Παναγιώτης Πήλιουρας, Βασιλική Ιωακειμίδου, Μαίρη Πασπαλιάρη, Σοφία Καραγιάννη, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Διδακτικός σχεδιασμός για τον ήχο & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Οι μικροοργανισμοί στα βιβλία Βιολογίας Γυμνασίου της Κύπρου
Γεώργιος Αμπατζίδης, Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Αναπαραστάσεις του ηλιακού συστήματος στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια και στο «Φωτόδεντρο» της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Νάζλα Σάγιες, Ιωάννης Σταράκης, Κρυσταλλία Χαλκιά
16. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Μια διδακτική πρόταση: Εικονικό μουσείο με τη χρήση ψηφιακής αφήγησης για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Ελένη Κορακάκη, Αικατερίνη Δασκαλάκη, Γεώργιος Χατζησάββας
Οι μαθητές σχεδιάζουν επιστημονικά όργανα: Ένα διδακτικό σενάριο
Βικτώρια Χριστοδούλου, Κωνσταντίνος Κώτσης
Διδακτικός σχεδιασμός για τη χώρα μου & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Σπυρίδων Πανταζής
17. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ STEM
Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή
Κάλλια Ζάρμπα, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας για τη μετακίνηση: Η περίπτωση του υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου
Κατερίνα Τσιφετάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Εργαστήριο Φυσικής με STEM προσανατολισμό και χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών (STEM-IB-mLabs)
Μανόλης Κουσλόγλου, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Εργαστήριο εισαγωγής στη ρομποτική με προγραμματισμό Scratch
Μιχάλης Μπακάλογλου, Ελίνα Καραγιαννίδου, Άννα Κουμαρά
STEAM: Τραγουδώντας … τον Γαλιλαίο στο καλλιτεχνικό σχολείο Περιστερίου
Γεώργιος Πολυζώης, Δημήτριος Λαφατζής, Λάμπρος Κατσούλης
H δημιουργία νερόμυλου μέσω δραστηριοτήτων outdoor STEAM σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Ευαγγελία Σκαράκη, Ευανθία Ελευθεριάδου, Όλγα Νικοπούλου, Μαρία Λαϊνάκη
18. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Μαθαίνοντας και διδάσκοντας για την κλιματική αλλαγή – EDU4Clima
Ειρήνη Δερμιτζάκη, Νικόλαος Καλυβίτης, Αθηνά Γκινούδη, Μαρία Κανακίδου
Διερευνητική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχής της αβεβαιότητας σε ιστορικό πλαίσιο
Δημήτριος Θεοδοσόπουλος, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Επαυξημένη πραγματικότητα και πολιτισμική κληρονομιά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση
Γεώργιος Ευθυμίου, Μιχαήλ Ποτσίκας, Κωνσταντίνα Προύσκα, Γεώργιος Κουκούλης, Αικατερίνη Πλακίτση
Εφαρμογή της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Μία προσέγγιση αναφορικά με την εκπαίδευση για την αειφορία
Κυριακή Γρηγορίου, Γεώργιος Μαλανδράκης
Ανάπτυξη STEAM διδακτικών υλικών για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα: Το πρόγραμμα SMILE
Χαρά Μπιτσάκη, Francisco-José Castillo-Hernández, Λούση Αβρααμίδου
Ηθική σκέψη περί διατροφικής αειφορίας: Η περίπτωση των Ελλήνων/-ίδων μαθητών/-τριών Γυμνασίου
Βασιλική Μαρία Πανάτσα, Γεώργιος Μαλανδράκης
Ενίσχυση της κατανόησης μαθητών προσχολικής ηλικίας για τη ρύπανση των υδάτων μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης
Μαριάννα-Σωτηρία Παπανικολάου, Λεωνίδας Γαβρίλας, Κωνσταντίνος Κώτσης
Καλλιέργεια της ελπίδας σε μαθητές Δημοτικού σχολείου μέσω ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος για την κλιματική αλλαγή
Ραφαέλλα Μαλλούππα, Στέλλα Πέτρου, Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Αντιλήψεις, γνώσεις και ετοιμότητα εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία θεμάτων βιώσιμης διατροφής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ολυμπία Παπαθανασίου, Ευθυμία Ρωμανίδου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από προπτυχιακούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ερμιόνη Μαλεγανέα, Αλέξανδρος Αμπράζης, Νικόλαος Γαλάνης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης
Εναλλακτικές ιδέες προπτυχιακών φοιτητών/τριών δημοτικής εκπαίδευσης για το υδατικό αποτύπωμα
Στέργιος Γκίτσας, Γεώργιος Μαλανδράκης , Νικόλαος Θεοδοσίου, Νικόλαος Λαμπρινός
Η κριτική σκέψη μελλοντικών δασκάλων κατά την επίλυση προβλημάτων στο μάθημα της διδακτικής της Μελέτης Περιβάλλοντος: Μια ποιοτική προσέγγιση
Παναγιώτα Χριστοδούλου, Αναστάσιος Παπανικολάου
Διδασκαλία και κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από μαθητές/ τριες Γυμνασίου
Θεοδώρα Μελέτη, Νικόλαος Γαλάνης, Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης
Κατανόηση άμεσου και έμμεσου υδατικού αποτυπώματος και συναισθήματα σχετικά με τη χρήση νερού
Ευμορφία Γαρυφαλλογιάννη, Γεώργιος Μαλανδράκης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Η διδασκαλία για το οικολογικό αποτύπωμα σε μαθητές/τριες Γυμνασίου ως μέσου για την προώθηση αειφορικών τρόπων διαβίωσης
Νικόλαος Γαλάνης, Γεώργιος Μαλανδράκης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Φανή Σέρογλου
Διαχείριση απορριμμάτων: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ψηφιακού σεναρίου διακλάδωσης (branching scenario) για μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου
Κυριακή Ευθυμίου, Γεώργιος Μαλανδράκης
Aethonas Adventure: Ψηφιακό παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για τον αειφορικό μεσογειακό τρόπο ζωής
Χαριστούλα Χατζηνικόλα, Δημήτριος Μαρκουζής, Βασίλειος Παπαβασιλείου
Διαμόρφωση σχολικής αυλής με βιοκλιματικά κριτήρια. Η περίπτωση του 27ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης
Αικατερίνη Μπουχώρη, Γεώργιος Μαλανδράκης
Το iNaturalist ως εργαλείο σύνδεσης μελλοντικών νηπιαγωγών με τη φύση
Μιχαήλ Ποτσίκας, Κατερίνα Πλακίτση
20. ΕΙΔΙΚΗ Ή/ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Απόψεις δασκάλων για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες και την εκπαίδευση για την αειφορία
Λαμπρινή Παπαδοπούλου, Αθανάσιος Μόγιας
Διερευνητικά συμπεριληπτικά επαυξημένα παιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότητας (IB-ARGI): Η προσέγγιση και οι αντιλήψεις φοιτητών/φοιτητριών
Άγγελος Σοφιανίδης, Χρήστος Σκραπαρλής, Νάγια Στυλιανίδου
Μετασχηματίζοντας ένα εργαστήριο για τον μαγνητισμό σε συμπεριληπτικό παιχνίδι εναλλακτικής πραγματικότητας: Η περίπτωση του Μαγκνίτο
Χρήστος Σκραπαρλής, Νάγια Στυλιανίδου, Άγγελος Σοφιανίδης
Διερεύνηση των ιδεών μαθητών με νοητική αναπηρία για τις φάσεις του νερού μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας
Γεωργία Ιατράκη, Κωνσταντίνος Κώτσης , Αναστάσιος Μικρόπουλος
Επισκόπηση και ανάλυση σύγχρονων δημοσιευμένων εφαρμογών για τη διδασκαλία της Φυσικής υπό το πρίσμα του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση
Αντιγόνη Πετροπούλου, Νάγια Στυλιανίδου , Άγγελος Σοφιανίδης
Διδακτική προσέγγιση εννοιών ηλεκτρισμού με χρήση IV Escape room σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ. Επιπέδου 1)
Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Αντώνιος Καραβασίλης, Νικόλαος Μήτρακας, Διονύσιος Βαβουγυιός
Αξιολογώντας μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική/προσφυγική βιογραφία στις Φυσικές Επιστήμες με χρήση της προσέγγισης Augmented Assessment
Θεόκλεια Γκατζιανίδου, Ευαγγελία Παρισοπούλου, Παναγιώτης Γιαννακουδάκης
21. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
The SciArt project: Προωθώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσω μιας συμπεριληπτικής προσέγγισης STEAM για την πολιτιστική κληρονομιά
Άγγελος Σοφιανίδης , Χριστίνα Τσαλίκη, Λαμπρινή Μαλλετζίδου, Ελένη Πετρίδου, Άννα Σπύρτου, Αναστάσιος Μολοχίδης