Διδακτική προσέγγιση για τους συγκλίνοντες φακούς στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Συγκλίνοντες Φακοί Διδακτικό Πείραμα
Αγγελική Κοτταρά
Μαρία - Χρυσούλα Δημητράκου
Ιωάννης Σταράκης
Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται τα μονοπάτια μάθησης μαθητών Γ’-Δ΄Δημοτικού για τα αποτελέσματα που προκαλούν οι συγκλίνοντες φακοί στη διάδοση φωτός προερχόμενου από αυτόφωτα και ετερόφωτα αντικείμενα. Η έρευνα εφαρμόστηκε σε 4 μαθητές με τη χρήση του «Διδακτικού Πειράματος». Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές αναγνωρίζουν τη σύγκλιση του φωτός ως μια διαδικασία που λαμβάνει χώρα διαμέσου ενός συγκλίνοντα φακού αλλά δυσκολεύονται τόσο να την αποδώσουν στο σχήμα του φακού όσο και να τη συσχετίσουν με τη δημιουργία ανεστραμμένων ειδώλων.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ben-Zvi, R., Eylon, B., & Silberstein, J. (1986). Is an atom of copper malleable? Journal of Chemical Education, 63(1), 64–66. https://doi.org/10.1021/ed063p64
Erickson, F. (2012). Qualitative research methods for science education. In Second international handbook of science education (pp. 1451-1469). Springer, Dordrecht, https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041- 7 93
Goldberg, F. M., & McDermott, L. C. (1987). An investigation of student understanding of the real image formed by a converging lens or concave mirror. American journal of physics, 55(2), 108-119, https://doi.org/10.1119/1.15254
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633, https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Kaltakci-Gurel, D., Eryilmaz, A., & McDermott, L. C. (2017). Development and application of a four-tier test to assess pre-service physics teachers’ misconceptions about geometrical optics. Research in science & Technological Education, 35(2), 238-260, https://doi.org/10.1080/02635143.2017.1310094
Merlin, J., Molepo, J. M., & Chirwa, M. (2017). South african learners’ conceptual understanding about image formation by lenses. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(6), 1723-1736, https://doi.org/10.12973/eurasia.2017.00694a
The Identity Business. (1999), Science: Social, Environmental and Scientific Education, Primary School Curriculum. https://curriculumonline.ie/getmedia/346522bd-f9f6-49ce-9676- 49b59fdb5505/PSEC03c_Science_Curriculum.pdf