Ανακοινώσεις
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
2024-06-10
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία της ΕΝΕΦΕΤ
2023-12-20
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας ανακοινώνουμε την έκδοση Ειδικού Τεύχους (Special Issue) του περιοδικού Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία της ΕΝΕΦΕΤ.
Το Ειδικό Τεύχος θα περιλαμβάνει αποκλειστικά εργασίες που παρουσιάστηκαν στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση της ΕΝΕΦΕΤ στα Ιωάννινα.
Κάθε συγγραφέας ή συν-συγγραφέας μπορεί να υποβάλει μέχρι μία εργασία.
Οι εργασίες θα υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας του περιοδικού στο σύνδεσμο
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/RiSTE/about/submissions#authorGuidelines μέχρι τις 15 Μαΐου 2024.
Οι εργασίες που θα δημοσιευτούν στο Ειδικό Τεύχος του περιοδικού δεν θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.
Οι προδιαγραφές συγγραφής των εργασιών φαίνονται εδώ https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/RiSTE/about/submissions
Με εκτίμηση,
Από την Οργανωτική Επιτροπή
Κωνσταντίνος Κώτσης
Γεώργιος Στύλος
Από την ΕΝΕΦΕΤ
Ο Πρόεδρος
Αναστάσιος Ζουπίδης
ΠΡΑΚΤΙΚΑ 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
2023-12-20
ΠΡΑΚΤΙΚΑ 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Τρέχον τεύχος
Τόμ. 13 (2023): Τόμ. 13 (2023): 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Πρακτικά
ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Διερεύνηση διεπιστημονικών STEM διασυνδέσεων σε διδακτική ενότητα για την κλιματική αλλαγή από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Olivia Levrini
Απόψεις φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ για την αξιοποίηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής
Νίκος Καπελώνης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Aνάπτυξη διδακτικού υλικού για την κλιματική αλλαγή με αξιοποίηση δεδομένων από περιβαλλοντικό σταθμό μετρήσεων από εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης
Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Μεταξάς, Δημήτρης Σταύρου, Νίκος Καλυβίτης, Μαρία Κανακίδου
Οι πρακτικές επικοινωνίας της κλιματικής αλλαγής στο ευρύ κοινό από STEM ερευνητές/-τριες
Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Lucy Avraamidou
Συμπόσιο Β (Σύνοψη): Σχέσεις διερευνητικών απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία και μάθηση Φυσικών Επιστημών: Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές
Πέτρος Καριώτογλου, Βασίλης Τσελφές
Θεωρητική προσέγγιση των σχέσεων μεταξύ απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Βασίλης Τσελφές, Αναστάσιος Ζουπίδης, Χριστίνα Τσαλίκη, Μαρία Καρνέζου, Πέτρος Καριώτογλου
Ενεργοποίηση και νοηματοδότηση διερευνητικών πρακτικών μελλοντικών νηπιαγωγών στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους: Μελέτη περίπτωσης
Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Αλλαγή απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση στη διάρκεια προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης: Μελέτη περίπτωσης
Χριστίνα Τσαλίκη, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Απόψεις και πρακτικές για τη διερεύνηση: Μελέτη των σχέσεών τους σε μη τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Μαρία Καρνέζου, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Λυκείου
Γεώργιος Τόμπρας, Αλέξανδρος Κατέρης, Γεώργιος Πολυζώης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής του Γυμνασίου
Έκτορας Νισταζάκης, Ευστράτιος Καπότης, Γεωργία Ρουμπέα, Αθηνά Γκινούδη, Κωνσταντίνος Κεραμίδας, Ανάργυρος Δρόλαπας, Νικόλαος Διαμαντής, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Δημοτικού
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Ουρανία Γκικοπούλου, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Κωνσταντίνος Μιτζήθρας, Εμμανουήλ Αποστολάκης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Δέσποινα Ιμβριώτη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Συμπόσιο Δ (Σύνοψη): Η διερεύνηση ως αντικείμενο έρευνας και διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες
Δημήτρης Ψύλλος, Πέτρος Καριώτογλου
Aπόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών για τη στρατηγική ελέγχου μεταβλητών: Έρευνα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χρυσούλα Γκουντούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης
Διαδικαστική γνώση και δεξιότητες στη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση
Χρυσούλα Καραγιάννη, Δημήτριος Ψύλλος
Αξιολογώντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων διερεύνησης και κριτικής σκέψης μαθητών σε εργαστήρια Φυσικής με την υποστήριξη φορητών ψηφιακών συσκευών (IB-mlabs)
Μανόλης Κουσλόγλου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Εξοικείωση εκπαιδευτικών με διερευνητικές πρακτικές μέσα από ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης
Χριστίνα Τσαλίκη, Πέτρος Καριώτογλου
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Εισάγοντας την έννοια της βαρύτητας κατά τον Einstein στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Σύγκριση επιδόσεων ανάλογα με το φύλο των μαθητών
Γεωργία Βακάρου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Μικροσκοπική προσέγγιση της εντροπίας μέσω του παραδείγματος της τήξης του πάγου
Βάια Μπακάλη, Στέφανος Ασημόπουλος
Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει
Γεώργιος Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη, Νίκος Λαμπρινός, Ισαάκ Παρχαρίδης
Χρήση και αποτελεσματικότητα ανατρεπτικού κειμένου στη διδασκαλία του ηλεκτροστατικού πεδίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Άννα Κωτούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Βιβλιογραφική επισκόπηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών στη γνωστική περιοχή της εξέλιξης των αστέρων
Μαρία Ιωαννίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Επιστημολογική ανάλυση και κριτική στη δομή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε παιδιά Γυμνασίου στη θεματική της οπτικής
Μαρία Χατζηπέτρου, Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλης Τσελφές
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα στο Δημοτικό σχολείο
Ελένη - Μαρία Βαλκάνου, Ιωάννης Σταράκης, Αναστάσιος Ζουπίδης
Διδακτική προσέγγιση για τους συγκλίνοντες φακούς στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Αγγελική Κοτταρά, Μαρία – Χρυσούλα Δημητράκου, Ιωάννης Σταράκης
Διδακτική προσέγγιση της διαφοράς στη διάρκεια της μέρας μεταξύ δύο τόπων κατά την ίδια ημερομηνία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Στυλιανή Ντέρη, Ιωάννης Σταράκης, Κρυσταλλία Χαλκιά
Εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου: Η περίπτωση του μεγέθους των αντικειμένων και των οργάνων παρατήρησης
Αναστασία Οικονόμου, Γιώργος Πέικος, Άννα Σπύρτου
Εξέλιξη ιδεών φοιτητών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων
Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Παυλίδης, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακής σειράς για την αυτοβελτίωση μαθητών στην κατανόηση γραφικών παραστάσεων
Μαρίνα Τσαουσίδη, Αναστάσιος Μολοχίδης, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Ανάπτυξη διδακτικής παρέμβασης για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση
Ευθυμία Αρβανίτου, Ελένη Πετρίδου
Αξιολόγηση της εισαγωγικής φάσης μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε θέματα σωματιδιακής φυσικής
Στυλιανή Κλαυδιανού, Αναστάσιος Μολοχίδης
Αξιολογώντας τις δεξιότητες διερεύνησης μαθητών Γυμνασίου με την εμπλοκή τους σε διερευνητικά φύλλα εργασίας
Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου, Μιχαήλ Σκουμιός
Η κατανόηση του χημικού δεσμού από μαθητές Α' Λυκείου: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ελένη Θ. Παππά, Ευάγγελος Πύργας, Γεώργιος Τσαπαρλής
Οι δεξιότητες επιστημονικού συλλογισμού των μαθητών του Λυκείου
Παναγιώτα Ηλιού, Μιχαήλ Σκουμιός
Αξιολόγηση των πεποιθήσεων αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία της Φυσικής
Ιωάννης Βλάχος, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής
Πηνελόπη Χούσου, Θωμάς Σίμος
Διερεύνηση των στάσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα
Αλέξανδρος Τσερόλας, Ευθαλία Κόντου
Επιστημονικός γραμματισμός: Αξιολόγηση των κινήτρων και πεποιθήσεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την Επιστήμη
Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Η παρέμβαση των διαισθητικών γνώσεων μέσω των θεωριών διπλής επεξεργασίας
Αθηνά Καραμανίδου, Δημήτριος Πνευματικός
Η κατανόηση του χημικού δεσμού από πρωτοετείς φοιτητές: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ευάγγελος Πύργας, Ελένη Παππά, Γεώργιος Τσαπαρλής
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για έννοιες της Βιολογίας και τη φύση της επιστήμης: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Δήμητρα Αποστολάκη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Βιβλιογραφική ανασκόπηση των αντιλήψεων και των γνώσεων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του ήχου
Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Σύνθεση και εγκυροποίηση ερωτηματολογίου θεμάτων αστρονομίας για μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εμμανουηλία Τσιριγώτη, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Προϋπάρχουσα κατανόηση μαθητών/τριών Δημοτικού για τις φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή
Δημήτριος Μαυρένης, Γεώργιος Μαλανδράκης
Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής
Ιωάννης Καρδαράς, Γεωργία Τόλη, Βαΐτσα Τσακστάρα, Μαρία Καλλέρη
Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες: Η Μαρί Κιουρί μέσα από την ψηφιακή αφήγηση
Σοφία Καραγιάννη, Μαίρη Πασπαλιάρη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Παναγιώτης Πήλιουρας
Οι διδακτικοί προσανατολισμοί των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο
Κωνσταντίνος Καράμπελας, Μιχαήλ Σκουμιός
Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν τη δήλωση ετοιμότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής
Λεωνίδας Γαβρίλας, Μαριάννα - Σωτηρία Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Διδασκαλία της στρατηγικής ελέγχου μεταβλητών με αξιοποίηση της παιδαγωγικής πράκτορα επαυξημένης πραγματικότητας «Νεφέλη»
Άγγελος Σοφιανίδης, Αναστάσιος Ζουπίδης, Σιλβέστρα Σακελλαρίου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διδασκαλία εννοιών Φυσικών Επιστημών και καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία μαθητών Δευτεροβάθμιας σε διαγωνισμό STEM
Άννα Κουμαρά , Χαρίτων Πολάτογλου
Διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας του φυσικού εκκρεμούς με τη βοήθεια του BBC micro:bit
Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Αντώνιος Καραβασίλης, Διονύσιος Βαβουγυιός
Από την περιστροφική στην ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση: Ρομποτικές κατασκευές Lego Mindstorms EV3
Γεώργιος Κρητικός, Αντώνιος Ματσίγκος
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση σεμιναρίου εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση STEM
Ιωάννα Σταύρου, Ηλίας Μπόικος, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Η οπτική φοιτητών/-τριων ΠΤΔΕ για σύγχρονα κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα κλιματικής αλλαγής
Αθανασία Κοκολάκη, Νίκος Καπελώνης, Δημήτρης Σταύρου
«Εσύ θα κάνεις το μπόλι;» Η εμπιστοσύνη των υποψήφιων δασκάλων στην επιστήμη και τους επιστήμονες
Ασημάκης Ταλαμάγκας, Αποστολία Γαλάνη, Ευαγγελία Μαυρικάκη
Εκπαίδευση σε ζητήματα κοινωνικού-επιστημονικού περιεχομένου μέσω των παραστατικών τεχνών
Βασίλης Τσελφές, Αντιγόνη Παρούση
Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων κλιματικής αλλαγής με μαθητές Δημοτικού
Ιωάννα Μανούρα, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Πέρα από τα πρωτοσέλιδα: Η κλιματική αλλαγή στα μέσα ενημέρωσης
Ειρήνη Χατζαρά, Αποστολία Γαλάνη
Αξιοποίηση των αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικής: Το παράδειγμα της κεντρομόλου επιτάχυνσης
Παρασκευή Χριστονάση, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Διδασκαλία της ανάλυσης-σύνθεσης του φωτός με δραστηριότητες που αξιοποιούν το εικονογραφημένο λεξικό Φυσικής για το σχολείο - ΕΛεΦυΣ
Χρυσούλα Καραγιάννη, Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιάκη, Δημήτριος Ψύλλος
Διδασκαλία στοιχείων νανοκλίμακας μέσω ψηφιακών τεχνολογιών: Πειραματική έρευνα σε παιδιά πρώιμης ηλικίας
Πανδώρα Δορούκα, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Ανάπτυξη – εφαρμογή – αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στην προσχολική εκπαίδευση
Μαρία Μανωλούδη, Ιωάννης Λεύκος
Η πλατφόρμα micro:bit ως εργαλείο ανάπτυξης έργου στις Φυσικές Επιστήμες. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση
Ευφρανσία Τζαγκαράκη, Σταμάτιος Παπαδάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Sol(ar) system: Η επαυξημένη πραγματικότητα στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας στο μάθημα της Γεωγραφίας
Αναστασία Γεωργίου, Αθηνά Καρατζά, Γεώργιος Ε. Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη
Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης
Ουρανία Ρίζου, Αικατερίνη Κλωνάρη, Νικόλαος Αποστολέλλης, Χαράλαμπος - Γεράσιμος Ρίζος
Απόψεις εκπαιδευτικών Α/θμιας για την αξιοποίηση ψηφιακού διδακτικού υλικού κλιματικής αλλαγής βάσει αρχών μικτής μάθησης
Ελένη Μποτζάκη, Δημήτρης Σταύρου
Φως και χρώματα - Σενάριο διδασκαλίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ
Ουρανία Γκικοπούλου, Βασίλειος Αξιομάκαρος
Ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών περιβαλλόντων μη τυπικής μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών/τριων στις Φυσικές Επιστήμες
Μαρία Κενδριστάκη, Δημήτρης Σταύρου
Ιστορικά επιστημονικά όργανα στη μη-τυπική εκπαίδευση και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίησή τους
Μαρία Παναγοπούλου, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική ηλικία
Καλλιόπη Κανάκη, Στέργιος Χατζάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Η μετασχηματίζουσα μάθηση ως βασικό διδακτικό πλαίσιο του φυτικού κόσμου
Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου