Διερεύνηση των Στάσεων Εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Επιστήμη τους


Δημοσιευμένα: Μαρ 24, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Στάσεις Εκπαιδευτικών Φυσικές Επιστήμες DAS Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Βασίλειος Παπαϊωάννου
Δημήτρης Πανάγου
https://orcid.org/0000-0001-9837-0744
Γεώργιος Στύλος
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα διερευνά τις στάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες. Συμμετείχαν (Ν=151) εκπαιδευτικοί ΠΕ04, από σχολεία σε όλη την Ελλάδα, απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο βασισμένο στο εργαλείο DAS (Dimensions of Attitude towards Science). Τα ευρήματα καταδεικνύουν θετικές στάσεις απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες, ενώ παράλληλα η ανάλυση των αποτελεσμάτων αναδεικνύει υψηλά ποσοστά στα θετικά συναισθήματα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί (χαρά, ευχαρίστηση, ενθουσιασμό) σε αντίθεση με τα αρνητικά (άγχος, ένταση), κατά την διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Τα ευρήματα μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών πολιτικών και τη στοχευμένη υποστήριξη των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Αναφορές
Burić, I., & Moè, A. (2020). What makes teachers enthusiastic: The interplay of positive affect, self-efficacy and job satisfaction. Teaching and teacher education, 89, 103008. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.103008
Chen, J. (2021). Refining the teacher emotion model: Evidence from a review of literature published between 1985 and 2019. Cambridge Journal of Education, 51(3), 327-357. https://doi.org/10.1080/0305764X.2020.1831440
Chen, Z., Sun, Y., & Jia, Z. (2022). A study of student-teachers' emotional experiences and their development of professional identities. Frontiers in psychology, 12, 810146.
Kind, P., Jones, K., & Barmby, P. (2007). Developing attitudes towards science measures. International journal of science education, 29(7), 871-893. https://doi.org/10.1080/09500690600909091
Nilsson, P., van Driel, J. How Will We Understand What We Teach? - Primary Student Teachers’ Perceptions of their Development of Knowledge and Attitudes Towards Physics. Res Sci Educ 41, 541–560 (2011). https://doi.org/10.1007/s11165-010-9179-0
OECD (2014), TALIS 2013 Results: An International Perspective on Teaching and Learning, TALIS, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/9789264196261-en.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2017). Dimensions of teacher burnout: Relations with potential stressors at school. Social Psychology of Education, 20, 775-790. https://doi.org/10.1007/s11218-017-9391-0
Van Aalderen-Smeets, S., & Walma van der Molen, J. (2013). Measuring primary teachers' attitudes toward teaching science: Development of the dimensions of attitude toward science (DAS) instrument. International journal of science education, 35(4), 577-600.
Zee, M., & Koomen, H. M. (2016). Teacher self-efficacy and its effects on classroom processes, student academic adjustment, and teacher well-being: A synthesis of 40 years of research. Review of Educational research, 86(4), 981-1015. https://doi.org/10.3102/0034654315626801