Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις

Δημοσιευμένα: 2025-03-20

Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή μέσα από STEM Δραστηριότητες

Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου, Αθανασία Κοκολάκη, Αργύρης Νιπυράκης, Γιώργος Πέικος, Γιάννης Μεταξάς, Νίκος Καπελώνης, Ελένη Μποτζάκη, Χαρίκλεια Μπιτσάκη, Κατερίνα Τσιφετάκη, Καλλιόπη Ζάρμπα, Μαρία Γαβαλά, Ιωάννης Ξυπολιάς, Χρήστος Μασούρας

Η Κλιματική Αλλαγή στα καινούρια Προγράμματα Σπουδών του Ελληνικού Σχολείου

Δημήτρης Ρόρρης, Αθηνά Καρατζά, Αναστασία Γεωργίου, Ευαγγελία Μαυρικάκη, Αποστολία Γαλάνη

Σχεδιαστικές Αρχές Κατασκευής Διαδραστικών Προσομοιώσεων

Μιχαήλ Στεφανής, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης

Αντιλήψεις και Επίγνωση Νέων για τους ΣΒΑ Περιβάλλοντος και Κλιματικής Δράσης: Η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ελευθερία Γαλάρα, Aντιγόνη Καρνεσιώτη- Σημαντήρα , Aλεξάνδρα Ματσουκατίδου, Στεφανια Παρασκευοπούλου, Αγγελική Τσοπανίδου, Ελένη Κολοκούρη, Γεώργιος Μαρκοζάννες, Κατερίνα Πλακίτση

CLIMADEMY: Ακαδημίες εκπαιδευτικών για την κλιματική αλλαγή

Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου, Αθηνά Γκινούδη, Νίκος Καλυβίτης, Μαρία Κανακίδου

Διδακτική Παρέμβαση για τους Εξωπλανήτες, από την σκοπιά της Φύσης της Επιστήμης

Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Άννα Κουμαρά, Αναστάσιος Μολοχίδης

Αντιλήψεις Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 8,9 και 12: η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων

Αθηνά Ζαγανίδου, Ζαφειρία Σολωμονίδου , Σταματία Τζοβάρα , Χρυσούλα Τριάντη , Ελένη Κολοκούρη , Γεώργιος Μαρκοζάννες , Κατερίνα Πλακίτση

Αξιολόγηση Διδακτικών Σεναρίων Εκπαιδευόμενων Καθηγητών, υπό το πρίσμα της Μάθησης Μέσω Σχεδιασμού των Πολυγραμματισμών

Κάλλια Κατσαμποξάκη - Hodgetts, Αναστασία Πρατικάκη, Ειρήνη Σπανάκη , Γιώργος Χατζηδάκης , Νίκος Χανιωτάκης

Τα Παιδιά Σχεδιάζουν τις Υπαίθριες Τάξεις τους

Χριστίνα Κουτουβέλη, Ειρήνη Χατζαρά, Θεοδώρα Καρίκα, Φεβρωνία Λαΐου, Αποστολία Γαλάνη

Ανακαλύπτοντας τον Ηλεκτρισμό στην Προσχολική Εκπαίδευση

Λεωνίδας Γαβρίλας, Μαριάννα-Σωτηρία Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Κώτσης

Η Σημασία της Διδασκαλίας της Κβαντικής Διεμπλοκής. Στρατηγικές του Διδακτικού της Μετασχηματισμού και Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Αριστοτέλης Γκιόλμας, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Αικατερίνη Μπενίση, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου

Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στις Φυσικές Επιστήμες: Μια Βιβλιογραφική Ανασκόπηση

Αναστασία Γεωργίου, Αθηνά Καρατζά, Νέλλη Κ.Μ. Μαρώση, Ευαγγελία Μαυρικάκη, Αποστολία Γαλάνη

Κοινωνικό-Επιστημονικά Ζητήματα στα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των Φυσικών Επιστημών

Μαρία Χριστοφοράκη, Σταυρούλα Κανάβη, Βασίλης Καθάρειος, Αποστολία Γαλάνη, Ευαγγελία Μαυρικάκη

Παγκόσμιος πολίτης: Ένα βιωματικό ταξίδι στην Αειφορία

Σοφία Χατζηγεωργιάδου, Ευαγγελία Οικονόμου

Αντιλήψεις και Επίγνωση Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους 17 Στόχους της Αειφορίας: η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Δήμητρα Χατζή, Ελευθερία Αρλέτου, Ελευθερία Γαλάρα, Ηλίας-Δημήτριος Διαμάντης, Αθηνά Ζαγανίδου, Γραμματεία Καρέτσου, Αντιγόνη Καρνεσιώτη-Σημαντήρα, Κωνσταντίνα Λέφα, Άννα Λοκόση, Αθανασία Μάκου, Μαρία Μανούση, Αλεξάνδρα Ματσουκατίδου, Άγγελος Μυλωνάς, Στεφανία Παρασκευοπούλου, Μαρία Ρουσοπούλου, Ελένη Σκαμνέλου, Ζαφειρία Σολομωνίδου, Χριστίνα Τζελέτα, Σταματία Τζοβάρα, Χρυσούλα Τριάντη, Αγγελική Τσοπανίδου, Κωνσταντίνα Φο΄΄υντα, Ελένη Κολοκούρη, Γεώργιος Μαρκοζάννες, Κατερίνα Πλακίτση

Η Νάνο-Τεχνολογία στην Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Προοπτικές

Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης, Δημήτρης Σταύρου

H Αξιοποίηση του ChatGPT για τη Δημιουργία Ανατρεπτικών Κειμένων στην Εκπαίδευση της Φυσικής

Κωνσταντίνος Σωφρονίδης, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός

Διδακτική Προσέγγιση Εννοιών Μηχανικής σε Μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Επιπέδου 1) με Χρήση Animated Interactive Videos

Αντώνιος Καραβασίλης, Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Διονύσιος Βαβουγυιός

Αντιλήψεις Ελλήνων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τη Μάθηση, με βάση τη Διερεύνηση

Μανόλης Κουσλόγλου, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Ζουπίδης, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Οι γνώσεις και οι απόψεις τελειόφοιτων φοιτητών Φυσικής σχετικά με τις πτυχές της φύσης των Φυσικών Επιστημών

Άννα Κουμαρά, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Αρχές Λειτουργίας, Κατασκευή και Χρήση Σχολικού Σεισμογράφου

Βασίλειος Νούσης, Σπυρίδων Χόρτης, Κωνσταντίνος Χαλκιαδάκης, Παναγιώτης Λάζος

Τα Οικολογικά Σχολεία ως Όχημα Υλοποίησης της Σύμπραξης για την Πράσινη Εκπαίδευση της UNESCO

Μαρία Χατζηνικολάου, Δαρεία-Νεφέλη Βουρδουμπά, Λευτέρης Στεργιανόπουλος, Χριστιάνα Νάτσικα, Χριστίνα Θεοδωρίκα, Βαρβάρα Βορύλλα, Σταμάτης Σκαμπαρδώνης

Οι Επιστημονικές Διαμάχες του LouisPasteur ως Πλαίσιο Διδασκαλίας και Μάθησης

Χρήστος Καψάλης, Παναγιώτης Σκευάκης, Μάρθα Γεωργίου

Μια Διδακτική Πρόταση Βασισμένη στη Διαμάχη για τη Φύση των Καθοδικών Ακτίνων

Αναστάσιος Βιδαλάκης, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ιωάννα Κατσιαμπούρα

Ανάπτυξη STEM Διδακτικού Υλικού για την Κλιματική Αλλαγή από Εν Ενεργεία Εκπαιδευτικούς στο Πλαίσιο Κοινότητας Μάθησης

Γιώργος Πέικος, Αθανασία Κοκολάκη, Καλλιόπη Γιαννακουδάκη, Κυριακή Δημητριάδη, Μιχάλης Καλατζαντωνάκης, Πέτρος Παπαδάκης, Γιάννης Σγουρός, Μανώλης Χαιρέτης, Αιμιλία Μιχαηλίδη

Η Ζωή Στηρίζεται στα Φυτά: Διδακτική Διαχείριση του Ελλείματος Επίγνωσης για τα Φυτά στο Νηπιαγωγείο

Βασιλική Σκένδου, Αθανασία Μπραγιάντση, Κατερίνα Φλώρου, Ευφροσύνη Χατζηλία, Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου

Στάσεις των Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 11, 16 και 17: η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Κωνσταντίνα Λέφα, Άννα Λοκόση, Αθανασία Μάκου, Μαρία Μανούση, Άγγελος Μυλωνάς, Δήμητρα Χατζή, Ελένη Κολοκούρη, Γεώργιος Μαρκοζάννες, Κατερίνα Πλακίτση

Fedoras’ Academy: STEM εκπαίδευση & Οραματισμός για το μέλλον

Αθανασία Κοκολάκη, Ελένη Μποτζάκη , Αιμιλία Μιχαηλίδη , Δημήτρης Σταύρου

Διερεύνηση των Στάσεων Εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Επιστήμη τους

Βασίλειος Παπαϊωάννου, Δημήτρης Πανάγου, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης

Εργαστήριο: «Χρήσεις του Μικρο-επεξεργαστή BBC Micro:bit για Εργαστηριακή Διδασκαλία της Φυσικής σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Αριστοτέλης Γκιόλμας, Αικατερίνη Μπενίση, Ελίνα Καραγιαννίδου, Γεώργιος Πριμεράκης, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Ανθή Καρατράντου, Γιάννα Κατσιαμπούρα , Γεώργιος Κουτρομάνος

Εναλλακτικές Ιδέες Προπτυχιακών Φοιτητών/τριών Δημοτικής Εκπαίδευσης για το Εικονικό Νερό

Στέργιος Γκίτσας, Γεώργιος Μαλανδράκης, Νικόλαος Θεοδοσίου, Νικόλαος Λαμπρινός

Climate Knowledge and Engagement in Primary Education: Insights from an Audience Segmentation Approach

Eirini Chatzara, Christina Koutouveli, George Arhonditsis, Evangelia Mavrikaki , Apostolia Galani

Πρόταση αξιοποίησης του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στην εργαστηριακή διδασκαλία φυσικών επιστημών

Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Αλέξανδρος Κατέρης, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας

Αντιλήψεις και Επίγνωση Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους 17 Στόχους της Αειφορίας, με Επίκεντρο τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Ευημερία.

Ελευθερία Αρλέτου, Γραμματεία Καρέτσου, Μαρία Ρουσοπούλου, Ελένη Σκαμνέλου, Χριστίνα Τζελέτα, Κωνσταντίνα Φούντα, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό, Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής με ειδίκευση στην Υγιεινή και Επιδημιολογία, Καθηγήτρια, Μέλος Συμβουλίου Διοίκησης και Διευθύντρια του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Επιστήμες του Περιβάλλοντος, της Υγείας και της Αγωγής: Εκπαίδευση για την Αειφορία», Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Εξερευνώντας τις Εποχές: Μια Συγκριτική Μελέτη με Πραγματικά και Εικονικά μοντέλα

Αδαμαντία Μαρίνα Λαμπροπούλου, Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Αντώνιος Καραβασίλης

Σχεδιασμός και Υλοποίηση STEM Διδακτικών Ενοτήτων για την Κλιματική Εκπαίδευση Μαθητών/τριών

Αιμιλία Μιχαηλίδη, Αθανασία Κοκολάκη, Ελένη Μποτζάκη, Χαρίκλεια Μπιτσάκη, Καλλιόπη Ζάρμπα, Κατερίνα Τσιφετάκη, Ιωάννης Ξυπολιάς, Χρήστος Μασούρας, Νίκος Καπελώνης, Δημήτρης Σταύρου

Σενάριο Διδασκαλίας της Μηχανικής Ενέργειας στην Α΄ Λυκείου

Γεώργιος Βαρδακώστας, Αριστοτέλης Γκιόλμας

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Καταλύτης Ευέλικτων και Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Πρακτικών

Σταύρος Σταυρινίδης, Χρήστος Κουκάρας, Μαρία Μητσιάκη, Παρασκευάς Κουκάρας, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Η Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας (ΑΔΕ) ως Πλαίσιο για την Κατανόηση της Ενέργειας

Γεώργιος Πολυζώης, Αλέξανδρος Κατέρης , Παύλος Τζαμαλής, Αργύρης Πάσχος, Ευστράτιος Καπότης, Βασίλειος Νούσης, Αθανάσιος Βελέντζας

Η Επίδραση της Συνεργασίας στον Σχεδιασμό STEM Διδασκαλιών

Δημήτρης Στα΄ύρου, Αργύρης Νιπυράκης, Lucy Αβρααμίδου

CEBCAT: Ανάπτυξη Ικανοτήτων για τη Μετάβαση σε μια Κυκλική Οικονομία και Σύνδεση με τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Αλκίνοος Ζουρμπάκης, Μάριος Παρασκευόπουλος, Hugo Campos-Romero, Óscar Rodil-Marzábal

Οι Αντιλήψεις Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Επιστήμη και τους Επιστήμονες

Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης

Μια Μελέτη των Ενναλακτικών Ιδεών Αυτιστικών Εφήβων για την Έννοια της Δύναμης

Γεώργιος Καλιαμπός, Κωνσταντίνος Ραβάνης, Διονύσιος Βαβουγυιός, Βασίλης Κόλλιας

Γνώσεις Στοιχείων Βιολογίας και Οικολογίας Μυκήτων

Δημήτρης Χαλκίδης, Ευαγγελία Μαυρικάκη

Αρχαιομετρικές Μέθοδοι υποστηρίζουν διαδρομές Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ελένη Πετρίδου, Σαπφώ Φωτιάδου, Φίλιππος Κουτσάκας, Λουκία Πετροτσάτου, Αλεξάνδρα Μυλωνά, Μαρία Παλιαχάνη, Δέσποινα Τακετζίδου, Λαμπρινή Μαλλετζίδου, Χριστίνα Τσαλίκη, Αναστασία Οικονόμου, Άγγελος Σοφιανίδης, Αναστάσιος Μολοχίδης

Επαυξημένη Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση STEM: Αξιολόγηση της ευχρηστίας του AR-SANDBOX

Γεράσιμος Κωνσταντακάτος, Λία Γαλάνη, Τρύφων Σιβένας, Γεώργιος Μαρκογιαννάκης

Το Πιεζοηλεκτρικό Φαινόμενο ως Εργαλείο Βιωματικής Μάθησης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ευθυμία Αρβανίτου, Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Χαρίτων Πολάτογλου

Πειράματα Μηχανικής με Υλικά Καθημερινής Χρήσης

Έλλη Γκαλτέμη, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης