Αρχαιομετρικές Μέθοδοι υποστηρίζουν διαδρομές Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αρχαιομετρικές μέθοδοι δεξιότητες πολιτιστική κληρονομιά
Ελένη Πετρίδου
Σαπφώ Φωτιάδου
Φίλιππος Κουτσάκας
Λουκία Πετροτσάτου
Αλεξάνδρα Μυλωνά
Μαρία Παλιαχάνη
Δέσποινα Τακετζίδου
Λαμπρινή Μαλλετζίδου
Χριστίνα Τσαλίκη
Αναστασία Οικονόμου
Άγγελος Σοφιανίδης
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η ανάπτυξη τριών διαθεματικών προσεγγίσεων που αξιοποιούν αρχαιομετρικές μεθόδους για τη μελέτη μουσειακών εκθεμάτων με στόχο την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Μαθητές/τριες Γυμνασίου καθοδηγούνται από διερευνητικά φύλλα εργασίας, αξιοποιώντας αρχαιομετρικές μεθόδους για τη μελέτη μουσειακών εκθεμάτων, εμπλεκόμενοι σε διαφορετικές ιστορίες πολιτιστικής κληρονομιάς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cooke, S. (2022). The impact of design thinking and STEAM learning on student engagement. He Rourou, 2(1), 109-125. https://doi.org/10.54474/herourou.v2i1.7153
Peppler, K., & Wohlwend, K. (2018). Theorizing the nexus of STEAM practice. Arts Education Policy Review, 119(2), 88-99. https://doi.org/10.1080/10632913.2017.1316331
Malletzidou, L., Zorba, T., Kyranoudi, M., Mastora, P., Karfaridis, D., Vourlias, G., Pavlidou, E., Paraskevopoulos, K.M. (2021). The dome of Rotunda in Thessaloniki: Investigation of a multi-pictorial phase wall painting through analytical methods. Spectrochim. Acta Part A Mol. Biomol. Spectrosc., 262, 120101. https://doi.org/10.1016/j.saa.2021.120101
Barroso-Solares, S., Alonso-Gómez, V., del Valle, A., Medina, J., Prieto, A.C., & Pinto, J. (2021). Introducing Archaeometry on a High-Scho0l Excellence Program: Engaging Students to Materials Science and Cultural Heritage Subjects. 13th International Conference on Education and New Learning Technologies, EduLearn, 21 Proceedings, 142-147.
Wised, S., & Inthanon, W. (2024). The Evolution of STEAM-Based Programs: Fostering Critical Thinking, Collaboration, and Real-World Application. Journal of Education and Learning Reviews, 1(4), 13-22. https://doi.org/10.60027/jelr.2024.780