Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής του Γυμνασίου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 20, 2023
Έκτορας Νισταζάκης
Ευστράτιος Καπότης
https://orcid.org/0000-0001-9941-6548
Γεωργία Ρουμπέα
Αθηνά Γκινούδη
Κωνσταντίνος Κεραμιδάς
Ανάργυρος Δρόλαπας
Νικόλαος Διαμαντής
Γεώργιος Καλκάνης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία θα επιχειρηθεί μια προσπάθεια παρουσίασης των στοχεύσεων, της φιλοσοφίας, της ακολουθούμενης εκπαιδευτικής μεθοδολογίας και των καινοτομικών στοιχείων του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) για τη Φυσική των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Το ΠΣ για τη Φυσική του Γυμνασίου δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 30 Ιανουαρίου του 2023, αφού εφαρμόστηκε πιλοτικά για δυο συναπτά σχολικά έτη (2021-2022 και 2022-2023) σε Πρότυπα και Πειραματικά Γυμνάσια της χώρας μας, λαμβάνοντας υπόψη και την ανατροφοδότηση αυτής της δράσης. Βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματά του είναι η ύπαρξη βασικών θεματικών ενοτήτων, ενταγμένων κατάλληλα σε αντίστοιχα θεματικά - γνωσιακά πεδία (που διατρέχουν όλες τις βαθμίδες και εμπλουτίζονται κατάλληλα κάθε φορά) και η υιοθέτηση της επιστημονικής-εκπαιδευτικής μεθόδου με διερεύνηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καλκάνης, Γ.Θ. (2021). Η Επιστημονική – Εκπαιδευτική Μέθοδος με Διερεύνηση και Καλές Πρακτικές. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 21-38, https://doi.org/10.12681/riste.27267
Καπότης Ε., & Γκικοπούλου Ο. (2022), Ιδιοκατασκευές Πειραματισμού στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών και Φυσικής - Προτροπές και Ευκαιρίες. 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί», Ιωάννινα
Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Φυσικής των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου. 30 Ιανουαρίου 2023.ΦΕΚ 8758/Δ2.
Στύλος, Γ., Κώτσης, Κ. Θ., & Εμβαλωτής, Α. (2015). Πρακτικές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη διδασκαλία. Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, 6, pp. 28-38.