Διδακτική προσέγγιση του 1ου και 3ου Νόμου του Νεύτωνα με τη χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα παρανοήσεις μαθητών επίλυση προβλημάτων φυσικής διδασκαλία 1ου και 3ου Νόμου του Νεύτωνα
Βασιλική Αγγέλη
Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία μελετά την επίδραση διδακτικής παρέμβασης στον 1ο και 3ο νόμο του Νεύτωνα. Η διδακτική παρέμβαση ενσωματώνει δραστηριότητες με εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας με σκοπό την κατανόηση των φυσικών εννοιών. Οι εφαρμογές αναδεικνύουν τον αναπαραστατικό χαρακτήρα της εφαρμογής των φυσικών εννοιών και στοχεύουν στη μείωση των αντίστοιχων παρανοήσεων και τη βελτίωση της ικανότητας των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας εμφάνισαν σημαντικά μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας σε σχέση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου, ενώ παράλληλα η αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης ανέδειξε τη βελτίωση της κατανόησης των εννοιών, της συμμετοχής των μαθητών και των κινήτρων μάθησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γεωργόπουλος, Κ., & Κολέζα, Ε. (2008). Διδακτικά προβλήματα από την μη συνύπαρξη Μαθηματικών και Φυσικής στο πρόγραμμα σπουδών. Στο Κ. Σκορδούλης, Θ. Νικολαΐδης, Ε. Κολέζα, Δ. Χασάπης (επιμ.), Πρακτικά 4ης Συνάντησης Αθηνών - Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική, (σ. 245-256)
Checkley, D. (2010). High School Students’ Perception of Physics. University of Lethbridge, Februari.
Dunleavy, M., & Dede, C. (2014). Augmented reality teaching and learning. Handbook of Research on Educational Communications and Technology: Fourth Edition, 735–745. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3185-5_59
Fidan, M., & Tuncel, M. (2019). Integrating augmented reality into problem based learning: The effects on learning achievement and attitude in physics education. Computers and Education, 142, 103635. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103635
Harwanto, U. N. (2019). What Makes Introductory Physics Difficult? Jurnal Saintika Unpam : Jurnal Sains Dan Matematika Unpam, 2(1), 28. https://doi.org/10.32493/jsmu.v2i1.2916
Heck, A. & Ellermeijer, T. (2010). Mathematics assistants: meeting the needs of secondary school physics education. Acta Didactica Napocensia, 3(2), 17-34
Sung, N. J., Ma, J., Choi, Y. J., & Hong, M. (2019). Real-time augmented reality physics simulator for education. In Applied Sciences (Switzerland) (Vol. 9, Issue 19). https://doi.org/10.3390/app9194019
Tuminaro, J. & Redish, E. F. (2004). Understanding Students' Poor Performance on Mathematical Problem Solving in Physics. In J. Marx, S. Franklin, K. Cummings (Eds.) Physics Education Research Conference, AIP Conference Proceedings, 720 (pp. 113-116)
Utha, K., Subba, B. H., Mongar, B. B., Hopwood, N., & Pressick-Kilborn, K. (2021). Secondary school students’ perceptions and experiences of learning science and mathematics: the case of Bhutan. Asia Pacific Journal of Education. https://doi.org/10.1080/02188791.2021.1901652