«Εσύ θα κάνεις το μπόλι;» Η εμπιστοσύνη των υποψήφιων δασκάλων στην επιστήμη και τους επιστήμονες
Περίληψη
Η πανδημία της COVID-19 αποτέλεσε πρόκληση για την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στην επιστήμη, καθώς εμφανίστηκαν πλήθος ψευδοεπιστημονικών θεωριών και θεωριών συνομωσίας. Στην παρούσα μελέτη, όπου συμμετείχαν υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί (Ν=565), ένα σημαντικό ποσοστό αυτών παρουσίασε δισταγμό απέναντι στον εμβολιασμό, διατυπώνοντας προβληματισμούς για την ασφάλεια των εμβολίων και σκεπτικισμό απέναντι στην κυβέρνηση. Ενώ οι φοιτητές/τριες δήλωσαν εμπιστοσύνη στην επιστήμη, εμφανίζουν δυσπιστία στις πρακτικές εφαρμογές της, όπως τα εμβόλια. Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τη διαφοροποίηση ανάμεσα στην επιστήμη ως θεσμό και την εμπιστοσύνη στις εφαρμογές της στον πραγματικό κόσμο. Η προώθηση του επιστημονικού εγγραμματισμού, της κατανόησης της Φύσης της Επιστήμης και την αντιμετώπιση των γνωστικών προκαταλήψεων είναι καίρια σημεία για την αντιμετώπιση της ψευδοεπιστήμης. Η μελέτη των στάσεων των εκπαιδευτικών είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς ο ρόλος τους είναι καθοριστικός για την κοινωνία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ