Μια διδακτική μαθησιακή ακολουθία για την προώθηση διαδικαστικής και δηλωτικής γνώσης με τη χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής: Βασικές αρχές διδακτικού σχεδιασμού και η αποτελεσματικότητά τους


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής Αρχές Διδακτικού Σχεδιασμού
Παναγιώτα Χριστοδούλου
https://orcid.org/0000-0001-5130-9938
Δημήτριος Πνευματικός
Περίληψη

Η αξιοποίηση των Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) στην διδασκαλία απαιτεί τον μετασχηματισμό της. Η παρούσα μελέτη έχει διττό στόχο. Αφενός να παρουσιάσει τις βασικές αρχές διδακτικού σχεδιασμού μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για την προώθηση της διαδικαστικής και δηλωτικής γνώσης με τη χρήση ΡΚΑ. Αφετέρου να διερευνήσει την αποτελεσματικότητά τους. Ακολουθήθηκε ένας οιονεί πειραματικός σχεδιασμός με μετρήσεις πριν και μετά την παρέμβαση με 104 συμμετέχοντες. Τα αποτελέσματα υποστήριξαν την αποτελεσματικότητα των αρχών διδακτικού σχεδιασμού της ΔΜΑ. Η μελέτη προτείνει μία νέα θεώρηση της διδασκαλίας υπό το πρίσμα της Επιστήμης του Σχεδιασμού. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
OECD (2021). OECD Digital Education Outlook 2021: Pushing the Frontiers with Artificial Intelligence, Blockchain and Robots. OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/589b283f-en.
Istenic, A., Bratko, I., & Rosanda, V. (2021). Are pre‐service teachers disinclined to utilise embodied humanoid social robots in the classroom?. British Journal of Educational Technology, 52(6), 2340-2358.
Pnevmatikos, D., Christodoulou, P., & Fachantidis, N. (2022). Designing a Socially Assistive Robot for Education Through a Participatory Design Approach: Pivotal Principles for the Developers. International Journal of Social Robotics, 14(3), 763-788.
Jones, A., & Castellano, G. (2018). Adaptive robotic tutors that support self-regulated learning: A longer-term investigation with primary school children. International Journal of Social Robotics, 10, 357-370.
Hsieh, M. C., Pan, H. C., Hsieh, S. W., Hsu, M. J., & Chou, S. W. (2022). Teaching the concept of computational thinking: a STEM-based program with tangible robots on project-based learning courses. Frontiers in Psychology, 12, 6628.
Laurillard, D. (2012). Teaching as a design science: Building pedagogical patterns for learning and technology. Routledge. ISBN: 978-0-415-80387-8.