Αξιοποιώντας την αφήγηση ιστοριών από την ιστορία των Φυσικών Επιστημών για την κατανόηση της φύσης των Φυσικών Επιστημών σε προπτυχιακούς φοιτητές


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
φύση των φυσικών επιστημών, αφήγηση, ιστορία των φυσικών επιστημών
Αικατερίνη Ριζάκη
Περίληψη

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια έρευνα  που αφορά στη βελτίωση της  κατανόησης των προπτυχιακών φοιτητών της φύσης των φυσικών επιστημών, με την αξιοποίηση της αφήγησης ιστοριών από την ιστορία των φυσικών επιστημών. Οι φοιτητές συμμετείχαν σε διδακτική παρέμβαση βασισμένη σε αφηγήσεις ιστοριών από την ιστορία των φυσικών επιστημών και συμπλήρωσαν τις δηλώσεις τους στο εργαλείο: Student Understanding of Science and Scientific  Inquiry (SUSSI,  πριν  και μετά την διδακτική παρέμβαση. Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την συγκριτική θεώρηση των δηλώσεων των φοιτητών πριν και μετά από την διδακτική παρέμβαση, αναδεικνύοντας τη βελτίωση στην κατανόηση των φοιτητών για τα χαρακτηριστικά της φύσης των φυσικών επιστημών. 


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Akerson, V. L., Abd-El-Khalick, F & Lederman, N. G. (2000). Influence of a reflective explicit activity-based approach on elementary teachers’ conceptions of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 37(4), 295-317.
Hadgigeorgiou, Y., Klassen, S., & Klassen, C. (2012). Encouraging a ‘romantic understanding’ of science: The effect of the Nikola Tesla story. Science & Education, 21(8), 1111-1138.
Kampourakis, K. & Gripiotis, C. (2015). Darwinismin in context: An interdisciplinary, highly contextualized course on nature of science. Perspectives in Science, 5, 25-35.
Klassen, S. (2009). The construction and analysis of a science story: A proposal methodology. Science & Education, 18(3-4), 401-423.
Williams, C., & Rudge, D. (2016). Emsphasizing the history of genetics in an explicit and reflective approach to teaching the nature of science. Science & Education, 25(3-4), 407-427.
Williams, C., & Rudge, D. (2019). Effects of Historical Story Telling on Student Understanding of Nature of Science. Science & Education, 28, 1105-1133.
Δικτυογραφία
Student Understanding of Science and Scientific Inquiry (SUSSI) instrument: https://www.gb.nrao.edu/~sheather/For_Sarah/lit%20on%20nature%20of%20science/SUSSI.pdf
Storytelling Teaching Model S@TM: https://www.science-story-telling.eu/gr