Ανάλυση των δεξιοτήτων που προωθούνται μέσα από τα προγράμματα STEM/εκπαιδευτικής ρομποτικής του αποθετηρίου εργαστηρίου δεξιοτήτων 21+


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Εργαστήρια Δεξιοτήτων Εκπαίδευση STEM Δεξιότητες 21ου αιώνα
Βασιλική Γκένογλου
Ιωάννης Λεύκος
https://orcid.org/0000-0002-1895-4588
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αναλύει τις δεξιότητες που προωθούνται μέσω των προγραμμάτων STEM και εκπαιδευτικής ρομποτικής που προσφέρει το Αποθετήριο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 21+ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στόχος της έρευνας είναι να εντοπιστούν οι συγκεκριμένες δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσω αυτών των προγραμμάτων και να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά τους στην προώθηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η μελέτη χρησιμοποιεί την ποσοτική προσέγγιση, η οποία περιλαμβάνει έρευνα και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς στα προγράμματα και ανάλυση του υλικού των προγραμμάτων. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι τα προγράμματα είναι αποτελεσματικά στην προώθηση μιας σειράς δεξιοτήτων, όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και ο ψηφιακός γραμματισμός, αλλά ίσως όχι τόσο στην προώθηση άλλων δεξιοτήτων. Η μελέτη καταλήγει σε συστάσεις για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη προγραμμάτων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων STEM και εκπαιδευτικής ρομποτικής στην προώθηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Αναφορές
Παρασκευά, Φ., & Παπαγιάννη Α. (2008). Επιστημονικές & Παιδαγωγικές Δεξιότητες για τα Στελέχη της Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Πραδάκη, Δ. (2022). Διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων 21ου αιώνα. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27289
Χρήστου, Π. (2021). Η Εκπαιδευτική Καινοτομία Μέσα από την Εφαρμογή της Πιλοτικής Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. https://amitos.library.uop.gr/xmlui/handle/123456789/6321
Al Musawi, A., Ambusaidi, A., Al Balushi, S., Al Balushi, k. (2015). Effectiveness of elab use in science teaching at the Omani schools. The Turkish on line Journal of Educational Technology, January 2015, 14(1).
Dare, E. A., Keratithamkul, K., Hiwatig, B. M., & Li, F. (2021). Beyond content: The role of STEM disciplines, real-world problems, 21st century skills, and STEM careers within science teachers’ conceptions of integrated STEM education. Education Sciences, 11(11), 737.
Moore, T. J., Johnston, A. C., & Glancy, A. W. (2020). STEM Integration: A Synthesis of Conceptual Frameworks and Definitions. In Handbook of Research on STEM Education (pp. 3-16). Routledge.
Tang, E., & Lam, C. (2014). Building an effective online learning community (OLC) in blogbased teaching portfolios. Internet and Higher Education, 20, 79-85.