Διερευνητική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχής της αβεβαιότητας σε ιστορικό πλαίσιο

Δημοσιευμένα:
Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αβεβαιότητα Πυρηνική Ενέργεια Όπλα Μαζικής Καταστροφής
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μία πρόταση για τη διδασκαλία της Αρχής της Αβεβαιότητας μέσω διερεύνησης δίνοντας επιπλέον έμφαση στη φύση της επιστήμης και στην κοινωνική ευθύνη του επιστήμονα. Στην πρόταση αξιοποιείται το πείραμα της περίθλασης μονής σχισμής, το θεατρικό κείμενο Κοπεγχάγη, παραδείγματα από την Ιστορία της Επιστήμης, καθώς και διάφορες εφαρμογές του μικρόκοσμου και του μακρόκοσμου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 18. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Αναφορές
Στεφανίδου Κ. (2017). Η «Κοπεγχάγη» του Μάικλ Φρέυν: Μια θεατρική παράσταση ή εκπαίδευση για την πολιτειότητα; Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, 11-13 Νοεμβρίου 2016, Αθήνα, σ. 407-415, ISBN-978-960-466-174-9.
Τραχανάς, Σ. (2016). Κβαντομηχανική Ι. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Computing, I. F. (2021). THE UNCERTAINTY PRINCIPLE. Ontario, Canada: University of Waterloo.
Frayn, M. (1998). Copengagen. London: Anchor Books.
Johnston, I.D, Crawford, K. & Fletcher, P.R (1998). Student difficulties in learning quantum mechanics. International Journal of Science Education, 20(4), 427-446. http://doi.org/10.1080/0950069980200404
Krijtenburg-Lewerissa, K., Pol, H.J., Brinkman, A. & Van Joolingen, W.R (2017). Insights into teaching quantum mechanics in secondary and lower undergraduate education. Physics Review Physics Education Research, 13, 010109. https://doi.org/10.48550/arXiv.1701.01472
Rodriguez, L.V., Veen, J., Anjewierden, A., Berg, E. & Jong, T. (2020) Designing inquiry-based learning environments for quantum physics education in secondary schools. Physics Education, 55, 065026. http://doi.org/10.1088/1361-6552/abb346
Stadermann, H. K. E, van den Berg, E. & Goedhart, M. J. (2019). Analysis of secondary school quantum physics curricula of 15 different countries: Different perspectives on a challenging topic. Physics Review Physics Education Research, 15, 010130. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010130
Stefanidou C. & Panagopoulou, M. (2019). Informal Science Education in the Footsteps of Galileo’s Dialogue. Advances in Historical Studies, 8(5), 175-191. https://doi.org/10.4236/ahs.2019.85013