Aνάπτυξη διδακτικού υλικού για την κλιματική αλλαγή με αξιοποίηση δεδομένων από περιβαλλοντικό σταθμό μετρήσεων από εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 20, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη διδακτικού υλικού επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών κλιματική αλλαγή
Αιμιλία Μιχαηλίδη
https://orcid.org/0000-0003-1094-9407
Ιωάννης Μεταξάς
Δημήτρης Σταύρου
Νίκος Καλυβίτης
Μαρία Κανακίδου
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι βασικές συνιστώσες μιας διδασκαλίας αντανακλώνται στο διδακτικό υλικό για την κλιματική αλλαγή (ΚΑ) που αναπτύσσουν εν ενεργεία εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών. Δεδομένα αντλήθηκαν από τα σχέδια διδασκαλίας και τα συνοδευτικά φύλλα εργασίας που ανέπτυξαν 5 εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών και αναλύθηκαν ως προς τις θεμελιώδεις έννοιες της ΚΑ, τις επιδιωκόμενες ικανότητες, τις αξιοποιούμενες διδακτικές πρακτικές και τα είδη δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί κατόρθωσαν να ενσωματώσουν στο υλικό τους ποικίλες επιστημονικές όψεις του αντικειμένου της ΚΑ καθώς και να αξιοποιήσουν τη μάθηση μέσω διερεύνησης και τους χώρους άτυπης μάθησης για να υποστηρίξουν την οικοδόμηση ικανοτήτων ΚΑ των μαθητών τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Αναφορές
Becuwe, H., Tondeur, J., Pareja Roblin, N., Thys, J., & Castelein, E. (2016). Teacher design teams as a strategy for professional development: The role of the facilitator. Educational Research and Evaluation, 22(3–4), 141–154.
Blonder, R. (2021). Introducing contemporary research topics into school science programs: The example of nanotechnology. In A. Hofstein, A. Arcavi, B.-S. Eylon, & A. Yarden (Eds.), Long-term research and development in science education: What have we learned? (pp. 29–43). Brill.
Dawson, V., Eilam, E., Tolppanen, S., Assaraf, O. B. Z., Gokpinar, T., Goldman, D., ... & Widdop Quinton, H. (2022). A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula. International Journal of Science Education, 44(9), 1379-1398.
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In D. Jorde & J. Dillon (Eds.), Science education research and practice in Europe: Retrospective and prospective (pp. 13– 37). Springer.
Hestness, E., McDonald, R. C., Breslyn, W., McGinnis, J. R., & Mouza, C. (2014). Science teacher professional development in climate change education informed by the Next Generation Science Standards. Journal of Geoscience Education, 62(3), 319-329.
Seroussi, D. E., Rothschild, N., Kurzbaum, E., Yaffe, Y., & Hemo, T. (2019). Teachers' Knowledge, Beliefs, and Attitudes about Climate Change. International Education Studies, 12(8), 33-45.