Η έννοια της αναλυτικής/διακριτικής ικανότητας στη Φασματοσκοπία με τη χρήση αναλογίας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Analogies Spectral resolution UV IR NMR spectra
Σοφία Πέγκα
Όλγα Σταμπουλή
Γεώργιος Τσαπαρλής
Ιωάννης Γεροθανάσης
Περίληψη

Πολλοί ερευνητές και διδάσκοντες στη χημική εκπαίδευση έχουν επικεντρωθεί στα οφέλη της ανάλυσης και της ερμηνείας των φασμάτων UV, IR και NMR. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιτρέπει στους σπουδαστές να αναλύουν πιο εύκολα ένα φάσμα όσον αφορά τις μοριακές παραμέτρους και τελικά τις μοριακές δομές, ενώ δυσκολεύονται να κατανοήσουν βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά της φασματοσκοπίας, όπως η φασματοσκοπική αναλυτική/διακριτική ικανότητα. Προκειμένου να γίνει αυτή η έννοια πιο κατανοητή από τους σπουδαστές, προτείνεται μια διδακτική αναλογία. Η αναλογία είναι μεταξύ του πιο προηγμένου διεθνώς οπτικού τηλεσκοπίου (το Gran Telescopio Canarias) και του φασματογράφου NMR με την υψηλότερη ανάλυση (το AVANCE 1000). Ακόμη, αναφερόμαστε στα αποτελέσματα μιας μελέτης παρέμβασης, με τεταρτοετείς προπτυχιακούς φοιτητές χημείας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Dagher, Z. R. (1994). Does the use of analogies contribute to conceptual change? Science Education, 78 (6), 601-614.
Dagher, Z. R. (1995a). Review of studies on the effectiveness of instructional analogies in science education. Science Education, 79 (3), 295-312.
Dagher, Z. R. (1995b). Analysis of analogies used by science teachers. Journal of Research in Science Teaching, 32 (3), 259-270.
Duit, R. (1991). On the role of analogies in learning science. Science Education, 75 (6), 649-672.
Goswami, U. (1992). Analogical reasoning in children. Hove: Lawrence Erlbaum.
Orgill, M. & Bodner, G. (2004). What research tells us about using analogies to teach chemistry. Chemistry Education Research and Practice, 5(1), 15-32. [http://www.rsc.org/cerp]
Sarantopoulos, P. & Tsaparlis, G. Analogies in chemistry teaching as a means of attainment of cognitive and affective objectives: A longitudinal study in a naturalistic setting, using analogies with a strong social content. Chemistry Education Research and Practice, 5(1), 33-50. [http://www.rsc.org/cerp]