Προσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά ενός πρόδρομου μοντέλου για τα σύννεφα και τη βροχή για τις μικρές ηλικίες


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Γλυκερία Φραγκιαδάκη
Κωνσταντίνος Ραβάνης
Περίληψη

Εστιάζοντας πέραν της ανίχνευσης των ιδεών και των αναπαραστάσεων των μικρών παιδιών για τα σύννεφα και τη βροχή, η παρούσα εργασία παρέχει ένα πλαίσιο κατανόησης για το πώς αυτές οι ιδέες και αναπαραστάσεις μπορούν να μεταφερθούν και να σχηματοποιηθούν σε ένα εννοιολογικά σχεσιακό σύστημα και ποια είναι τα εννοιολογικά σκαλοπάτια σε αυτό το σύστημα. Τα ευρήματα της εργασίας συμβάλλουν στον προσδιορισμό ενός συνεκτικού και υποστηρικτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τη διδασκαλία και τη μάθηση για τα σύννεφα και τη βροχή στην προσχολική ηλικία, προσθέτοντας στη βιβλιογραφία γύρω από τα πρόδρομα μοντέλα στην προσχολική εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bar, V. (1989). Children’s views about the water cycle. Science Education, 73(4), 481-500.
Christidou, V., & Hatzinikita, V. (2006). Preschool children's explanations of plant growth and rain formation: A comparative analysis. Research in Science Education, 36(3), 187-210.
Fragkiadaki, G., & Ravanis, K. (2014). Mapping the interactions between young children while approaching the natural phenomenon of clouds creation. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1(2), 112- 122.
Fragkiadaki, G., & Ravanis, K. (2015). Preschool children’s mental representations of clouds. Journal of Baltic Science Education, 14(2), 267-274.
Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Ravanis, K. (2019). A cultural-historical study of the development of children’s scientific thinking about clouds in everyday life. Research in Science Education, 49(6), 1523-1545.
Georgantopoulou, A., Fragkiadaki, G., & Ravanis, K. (2016). Clouds as natural entities in preschool children’s thought. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 3(2), 114–128.
Kikas, E. (2010). Children’s thinking. Clouds, rain, and rainbow in children’s explanations. Electronic Journal of Folklore, 44, 113-130.
Malleus, E., Kikas, E., & Marken, T. (2017). Kindergarten and primary school children’s everyday, synthetic, and scientific concepts of clouds and rainfall. Research in Science Education, 47, 539-558.
Ravanis, K., & Boilevin, JM. (2022). What Use Is a Precursor Model in Early Science Teaching and Learning? Didactic
Perspectives. In: Boilevin, JM., Delserieys, A., Ravanis, K. (eds) Precursor Models for Teaching and Learning Science During Early Childhood. Contemporary Trends and Issues in Science Education, vol 55. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08158-3_3
Saçkes, M., Flevares, L. M., & Trundle, K. C. (2010). Four-to six-year-old children's conceptions of the mechanism of
rainfall. Early Childhood Research Quarterly, 25(4), 536-546.
Villarroel, J. D., & Ros, I. (2013). Young children’s conceptions of rainfall: A study of their oral and pictorial explanations. International Education Studies, 6(8), 1.