Digital STEM Labs: STEM δραστηριότητες σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
STEM Εκπαίδευση Ψηφιακά Περιβάλλοντα Μάθησης Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών
Ελένη Μποτζάκη
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Νικόλαος Καπελώνης
Μαρία Κενδριστάκη
Αθανασία Κοκολάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Το ευρωπαϊκό ERASMUS+ πρόγραμμα DIGITAL STEM LABS αποτελεί μια σύμπραξη τριών Πανεπιστημίων (Τουρκία, Ελλάδα, Ισπανία) και τριών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Τουρκία, Ελλάδα, Λιθουανία) με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων για STEM διδασκαλία και την εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική αξιοποίησή τους. Η παρούσα εργασία θα παρουσιάσει αποτελέσματα από την επισκόπηση καλών STEM πρακτικών που εφαρμόζονται στην Ελλάδα, καθώς και ψηφιακές STEM διδακτικές ενότητες που έχουν σχεδιαστεί από τα πανεπιστήμια σε συνεργασία με τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς του προγράμματος. Ακόμη, θα παρουσιαστούν στοιχεία του οδηγού μεθοδολογίας και βασικές αρχές που χρησιμοποιήθηκαν στην ψηφιοποίηση και την διάθεση του διδακτικού υλικού σε ανοιχτή πλατφόρμα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Αναφορές
Ejiwale, J. A. (2013). Barriers to successful implementation of STEM education. Journal of Education and Learning, 7(2), 63-74. doi: 10.11591/edulearn.v7i2.220
English, L. D. (2016). STEM education K-12: Perspectives on integration. International Journal of STEM education, 3(1), 1-8. doi: 10.1186/s40594-016-0036-1
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, H. (Eds.). (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. Washington, DC: National Academies Press. ISBN 978-0-309-29796-7
Kähkönen, AL., Laherto, A., Lindell, A., Tala, S. (2016). Interdisciplinary Nature of Nanoscience: Implications for Education. In: Winkelmann, K., Bhushan, B. (eds) Global Perspectives of Nanoscience and Engineering Education. Science Policy Reports. Springer, Cham. doi: 10.1007/978-3-319-31833-2_2
Kelley, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education. International Journal of STEM education, 3(1), 1-11. doi: 10.1186/s40594-016-0046-z
Maeng, J.L., Mulvey, B.K., Smetana, L.K. et al. Preservice Teachers’ TPACK: Using Technology to Support Inquiry Instruction. J Sci Educ Technol 22, 838–857 (2013). https://doi.org/10.1007/s10956-013-9434-z
Martín‐Páez, T., Aguilera, D., Perales‐Palacios, F. J., & Vílchez‐González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799-822. doi: 10.1002/sce.21522
Moore, T. J., Glancy, A. W., Tank, K. M., Kersten, J. A., Smith, K. A., & Stohlmann, M. S. (2014). A framework for quality K-12 engineering education: Research and development. Journal of pre-college engineering education research (J-PEER), 4(1), 2. doi: 10.7771/2157-9288.1069
Skinner, N. C., & Preece, P. F. (2003). The use of information and communications technology to support the teaching of science in primary schools. International Journal of Science Education, 25(2), 205-219. doi: 10.1080/09500690210126757