Σχεδιασμός και ανάπτυξη πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διεπιστημονική προσέγγιση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών στο Δημοτικό


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 28, 2023
Μαρία Σοφαδίτη
Γεώργιος Κρητικός
Περίληψη

Μέσω της παρούσας μελέτης σχεδιάζεται διδακτική προσέγγιση κατά την οποία οι μαθητές/τριες μέσω κοινού προβλήματος διδάσκονται τις διαφορετικές μορφές που μπορεί να πάρει η ενέργεια καθώς και την έννοια του λόγου δύο μεγεθών. Οι μαθητές/τριες για να επιλύσουν τα προβλήματα εκτελούν πειράματα και έρχονται σε επαφή με επιστημονικές διαδικασίες. Επιχειρείται η διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης στα επιστημονικά πεδία της Φυσικής και των Μαθηματικών. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να απαντήσει πώς οικοδομούν οι μαθητές/τριες Στ΄ δημοτικού τις διαφορετικές μορφές ενέργειας και τον λόγο δύο μεγεθών καθώς και την προτίμηση των μαθητών/τριών κατά την επιλογή υλικών (χειραπτικά, ψηφιακά, ή συνδυασμό τους).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Γεώργιος Κρητικός, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ε.ΔΙ.Π., ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Αναφορές
Κουμαράς, Π.(2000). Πειράματα Φυσικών Επιστημών με υλικά καθημερινής χρήσης. Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.
Σκουμπουρδή Χ., &Σκουμιός, Μ. (2016). Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις; Στο Μ. Σκουμιός& Χ. Σκουμπουρδή (Επιμ.) Πρακτικά 2ουΠανελληνίουΣυνεδρίουμεΔιεθνήΣυμμετοχή: Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;(σελ. 15–52). Ρόδος.
Τόλη, Γ., Καλλέρη, Μ. (2020). Ενίσχυση ενδιαφέροντος και βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων με σκοπό τη δημιουργία κινήτρων μάθησης για την έννοια της ενέργειας. Στο Α. Σπύρτου, Π. Παπαδοπούλου, Α. Ζουπίδης, Γ. Μαλανδράκης, Π. Καριώτογλου, (Επιμ.), Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στον 21οαι.(σελ. 366–372). Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Czerniak, C.M., & Johnson, C.C. (2014). Interdisciplinary Science Teaching. In S. K. Abell, &N. G.Lederman (Eds.)Handbook of research on science education (pp. 395–411). Routledge.
Koponen, I.T., & Mäntylä, T.,(2006). Generative Role of Experiments in Physics and in Teaching Physics: A Suggestion for Epistemological Reconstruction. Science&Education, 15(1), 31–54.
Maass, K.,Geiger, V., Ariza, M.R., Goos, M. (2019).The role of mathematics in interdisciplinary STEM education. Springer, 51(6), 869–884.
Nikitina, S.(2006). Three strategies for interdisciplinary teaching: contextualizing, conceptualizing, and problem-centering, Journal of Curriculum Studies, 38(3), 251–271.