Επιστημονικός γραμματισμός: Αξιολόγηση των κινήτρων και πεποιθήσεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την Επιστήμη


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημονικός γραμματισμός στάσεις απέναντι στην επιστήμη κίνητρα πεποιθήσεις
Κωνσταντίνος Τσουμάνης
Γεώργιος Στύλος
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερευνά το επίπεδο του επιστημονικού γραμματισμού των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συναρτήσει της επίδρασης των δημογραφικών παραγόντων στα κίνητρα και τις πεποιθήσεις τους ως προς την επιστήμης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα κορίτσια παρουσιάζουν περισσότερο θετικές στάσεις απέναντι στην επιστήμη. Επίσης δεν παρατηρείται ουσιαστική διαφορά σχετικά με τις στάσεις των μαθητών και την αστικότητα του σχολείου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Acar, Ö., Türkmen, L., & Bilgin, A. (2015). Examination of Gender Differences on Cognitive and Motivational Factors that Influence 8th Graders’ Science Achievement in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11(5), 1027-1040. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1372a
American Association for the Advancement of Science [AAAS]. (2009). Benchmarks for science literacy. Washington, DC: Author. (Original work published 1993)
Bybee, R., & McCrae, B. (2011). Scientific literacy and student attitudes: Perspectives from PISA 2006 science. International Journal of Science Education, 33(1), 7-26, https://doi.org/10.1080/09500693.2011.518644
Chen, J. A., & Pajares, F. (2010). Implicit theories of ability of Grade 6 science students: Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science. Contemporary Educational Psychology, 35, 75–87. doi:10.1016/j.cedpsych.2009.10.003
Fives, H., Huebner, W., Birnbaum, A. S., & Nicolich, M. (2014). Developing a measure of scientific literacy for middle school students. Science Education, 98(4), 549–580. https://doi.org/10.1002/sce.21115
Fortus, D., Lin, J., Neumann, K., & Sadler, T. D. (2022). The role of affect in science literacy for all. International Journal of Science Education, 44(4), 535–555. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2036384
Kenar, İ., Köse, M., & Demir, H. İ. (2016). Determination of Motivation of 5th Grade Students Living in Rural and Urban Environments towards Science Learning and Their Attitudes towards Science-Technology Course. Journal of Education and Training Studies, 4(7), 155-167.
Lederman, J. S., & Bartels, S. B. S. (2018). Assessing the Ultimate Goal of Science Education: Scientific Literacy for All!. In Towards Inclusion of All Learners through Science Teacher Education (pp. 277-285). Brill. doi: https://doi.org/10.1163/9789004368422_030
Lederman, N. G. (2019). Contextualizing the relationship between nature of scientific knowledge and scientific inquiry. Science & Education, 28(3-5), 249–267. https://doi.org/10.1007/s11191- 019-00030-8
National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. (2016). Science literacy: Concepts, contexts, and consequences. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/23595
NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: for states, by states. Washington, DC: The National Academy Press.
OECD (2016). PISA 2015 results (volume I): Excellence and equity in education. OECD Publishing
OECD. (2007). PISA 2006: Science competencies for tomorrow’s world, volume I analysis. Paris: Author
Roberts, D. A. (2007). Scientific Literacy/Science Literacy. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of Research on Science Education (pp. 729-780). Mah-wah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates
Webb-Williams, J. (2018). Science self-efficacy in the primary classroom: Using mixed methods to investigate sources of self-efficacy. Research in Science Education, 48(5), 939–961. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9592-0