Επίσκεψη σε χώρο τεχνοεπιστήμης: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας από φοιτητές/τριες Παιδαγωγικού τμήματος


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 25, 2023
Γιώργος Πέικος
https://orcid.org/0000-0002-4718-544X
Περίληψη

Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικού Τμήματος, ανέπτυξαν εκπαιδευτικά υλικά με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία θα εφαρμόζονταν κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Στόχος της εργασίας είναι η ανάλυση των εκπαιδευτικών υλικών, ως προς τη διάσταση της γνώσης για τα μεγάλης κλίμακας Συστήματα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΠΗΕ), στην οποία εστιάζουν και ως προς τα είδη των επαυξήσεων. Τα δεδομένα (N=12 εργασίες) αναλύθηκαν ακολουθώντας την παραγωγική κωδικοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι κυριαρχούν δύο από τις τέσσερις διαστάσεις: η τεχνολογική και επιστημονική. Για την πρώτη, αξιοποιήθηκαν κυρίως 3D μοντέλα και εικόνες και για τη δεύτερη, βίντεο και ηχητικές καταγραφές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καριώτογλου, Π., Σπύρτου, Ά., Πνευματικός, Δ., & Ζουπίδης, Α. (2012). Σύγχρονες τάσεις στα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών: οι περιπτώσεις της διερεύνησης και των επισκέψεων σε χώρους επιστήμης και τεχνολογίας στο Πρόγραμμα “Materials Science”. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 5, 153–164.
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες: Θεωρητικά ζητήματα, προβλήματα, προτάσεις. Εκδόσεις Πατάκη.
Eshach, H. (2007). Bridging In-school and Out-of-school Learning: Formal, Non-Formal, and Informal Education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190. https://doi.org/10.1007/s10956-006-9027-1
Goff, E. E., Mulvey, K. L., Irvin, M. J., & Hartstone-Rose, A. (2018). Applications of Augmented Reality in Informal Science Learning Sites: a Review. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 433–447. https://doi.org/10.1007/s10956-018-9734-4
Karnezou, M., Pnevmatikos, D., Avgitidou, S., & Kariotoglou, P. (2021). The structure of teachers’ beliefs when they plan to visit a museum with their class. Teaching and Teacher Education, 99, 103254. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103254
Lytridis, C., & Tsinakos, A. (2018). Evaluation of the ARTutor augmented reality educational platform in tertiary education. Smart Learning Environments, 5, 6. https://doi.org/10.1186/s40561-018-0058-x
Sissamperi, N., & Koliopoulos, D. (2021). How students of primary school understand large scale energy systems: The case of thermal power plant. Journal of Technology and Science Education, 11(1), 129–145. https://doi.org/10.3926/jotse.1137