Διερεύνηση των προ-εννοιών μαθητών Δημοτικού για τον αέρα σε μη τυπικό πλαίσιο
Δημοσιευμένα:
Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
προ-έννοιες αέρας Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μετα-ανάλυση της εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος φυσικών επιστημών «Το κυνήγι του χαμένου κεραυνού» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων. Κατά τη υλοποίησή του οι μαθητές προσεγγίζουν την έννοια του αέρα με παιγνιώδεις δράσεις. Η εργασία μελετά προ-έννοιες μαθητών πρώτης και δευτέρας τάξης δημοτικού για τον αέρα και τις κατηγοριοποιεί σύμφωνα με τους Laurandeau και Pinard. Τα αποτελέσματα της έρευνας συμφωνούν με τα ευρήματα ερευνών της βιβλιογραφίας και υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα εντοπισμού και αξιοποίησης των προ-εννοιών των μαθητών σε οργανωμένο πλαίσιο. Στο μουσείο οι μαθητές δύνανται να αναπτύξουν πρόδρομα μοντέλα μεταβαίνοντας από τις καθημερινές έννοιες σε επιστημονικά πιο ορθές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Fragkiadaki, G. (2020). Conflicts during Science concept formation in early childhood: Barriers or turning points? Review of Science, Mathematics and ICT Education, 14(1), 113-128 https://doi.org/10.26220/rev.3367
Kewalramani, S., & Veresov, N. (2022). Multimodal creative inquiry: Theorising a new approach for children’s Science meaning-making in Early Childhood Education. Research in Science Education, 52, 927-947 https://doi.org/10.1007/s11165-021-10029-3
Kornelaki, A. C., & Plakitsi, K. (2020). Educational program «Thunderbolt hunt»: An analysis with the «Experimental-Genetic Method». Cultural-Historical Psychology, 16(3), 38-46 https://doi.org/10.17759/chp.2020160305
Laurandeau, M., & Pinard, A. (1972). La pensée causale. Paris: Presses Universitaire de France.
Sesto Varela, V., Flores, M. L., & García-Rodeja Gayoso, I. (2022). Encouraging the construction of a Precursor Model about air through experimental activities in preschool. In J-M. Boilevin, A. Delserieys & K. Ravanis (Eds.), Precursor Models for teaching and learning Science during early childhood (pp. 111-129). Springer https://doi.org/10.1007/978-3-031-08158-3_7
Vygotsky, L. S. (1998). The collected works of L.S. Vygotsky (Vol. 5). Plenum Press https://doi.org/10.1007/978-1-4615-5401-1