Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση περιβαλλοντικού μονοπατιού με χρήση QR στον Δημοτικό κήπο Χανίων
Δημοσιευμένα:
Sep 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
περιβαλλοντική εκπάιδευση βασισμένη στον τόπο εκπαίδευση κωδικοί QR
Περίληψη
Παρουσιάζεται η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός περιβαλλοντικού μονοπατιού με χρήση κωδικών QR, στον Δημοτικό Κήπο Χανίων. Σχεδιάστηκε με τις αρχές της βασισμένης στον τόπο εκπαίδευσης και της αστικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με σκοπό την ανάδειξη της οικολογικής σημασίας του τόπου και την ανάδειξη του δημοτικού κήπου ως περιβάλλοντος μάθησης. To μονοπάτι εφαρμόστηκε σε έξι φοιτητές/τριες εκπαιδευτικούς με καταγωγή από τα Χανιά. Η αξιολόγηση με ποιοτική μεθοδολογία βασίστηκε σε ημι- δομημένες συνεντεύξεις των εκπαιδευτικών με σκοπό να κατανοήσουμε σε βάθος την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο μονοπάτι και να διερευνήσουμε την επίδραση του προγράμματος στην αντίληψη τους για τον τόπο και τη χρήση της τεχνολογίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 10. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γεωργόπουλος, Α. & Τσαλίκη, Ε. (1993). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Αρχές- Φιλοσοφία- Μεθοδολογία, Παιχνίδια και Ασκήσεις. Αθήνα. Gutenberg.
Καλαϊτζιδάκη, Μ . (2019) Σύγχρονες προσεγγίσεις στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βασισμένη στον τόπο Εκπαίδευση και Αστική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Θέματα Επιστημών Αγωγής, Θεματικό τεύχος 2019, 126-145. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/edusci/issue/view/127
Καλογιαννάκης, Μ., & Παπαδάκης, Σ. (2017). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με χρήση φορητών τεχνολογιών: από τη θεωρία στην πράξη. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Έρευνα και Πράξη, 61, 93-116.
Ισαρη, Φ. & Πουρκός, Μ.. (2015). Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας: Εφαρμογές στην Ψυχολογία και στην Εκπαίδευση.
Ανακτήθηκε από https://repository.kallipos.gr/handle/11419/5826
Παπουτσάκη, Σ. (2016). Αστικοί Κήποι και αρχιτεκτονική τοπίου- Η περίπτωση του Δημοτικού Κήπου Χανίων.
Πτυχιακή εργασία, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ιδρυμα Ηπείρου.
Στρατιδάκης, Χ. (2017) . Ο Δημοτικός Κήπος, η δροσερή ανάσα των Χανίων. Ιστορία, χλωρίδα, πανίδα, εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Περιφέρεια Κρήτης, Χανιά
Φιλιππάκη, Α & Καλαϊτζιδάκη (2022). Η αντίληψη του τόπου στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Aειφορία, 3 (2), 49-64. Ανακτήθηκε από: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enveducation/article/view/28
Brown, J., Byron M., Corrao, S., HechtM., King, A. (2015). Urban Parks as Classrooms. Ιn Russ A. (Ed.): Urban environmental education. Cornell University Civic Ecology Lab, pp39-42.
Kudryavtsev, A., Stedman, R., Krasny, M. (2012). Sense of place in Environmental. Education. Environmental. Education Research, 18,229-250.
Law, C., & So, S. (2010). QR codes in education. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 3(1), 85-100.
Leou, M. & Kalaitsidaki, M. (2017). Cities as Classrooms. In Russ , Krasny (2017) Urban Environmental Education Review. pp 215-222. Cornell University Press.
ΝΑΑΕΕ (2009). Non-formal EE guidelines for excellence. NAAEE, Washington, DC, USA.
Russ, A. & Kransy, Μ. (2017). Urban Environmental Education Review. pp 215-222. Cornell University Press.
Russ, A., Peters, SJ., Krasny, ME, Stedman, R. (2015). Development of ecological place meaning in New York.
Journal of Environmental Education 46(2), 73-93.
Shmulenson, I., Baron, S., Moreno, M., Smith, J., Agnello, J. (2015). Mobile technologies in urban environmental education. In Russ, A (ed) Urban Environmental Education Cornell University Civic Ecology Lab. pp65-68.
Thomson, G., Hoffman, J. (2010). Measuring the success of Environmental Education Programs. Ανακτήθηκε από: http://macaw.pbworks.com/f/measuring_ee_outcomes.pdf