Εισάγοντας την έννοια της βαρύτητας κατά τον Einstein στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Σύγκριση επιδόσεων ανάλογα με το φύλο των μαθητών


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Βαρύτητα κατά τον Einstein Δημοτικό Φύλο μαθητή
Γεωργία Βακάρου
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η πιο πρόσφατη θεωρία που περιγράφει την έννοια της βαρύτητας είναι η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας που διατυπώθηκε από τον Albert Einstein. Η διδασκαλία αυτής της θεωρίας αγνοείται από τη σχολική πραγματικότητα. Η παρούσα έρευνα εξετάζει, μέσω ενός γραπτού ερωτηματολογίου, τις επιδόσεις 83 μαθητών/τριων της ΣΤ τάξης του Δημοτικού, πριν και μετά από μία διδακτική παρέμβαση που αφορά στην έννοια της βαρύτητας όπως αυτή διατυπώνεται στη Σύγχρονη Φυσική. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων ανάλογα με το φύλο των μαθητών. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν εννοιολογική κατανόηση και μη στατιστικά σημαντική διαφορά ανάλογα με το φύλο των μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cherepashchuk, A.M. & Chernin, A.D. (2008). Modern cosmology: Facts and ideas. Moscow University Physics Bulletin, 63(5), 299–314. Doi: 10.3103/S0027134908050019
Choudhary, R., Foppoli, A., Kaur, T., Blair, D., Zadnik, M. & Meagher, R. (2018). Can a short intervention focused on gravitational waves and quantum physics improve students’ understanding and attitude?. Physics Education, 53, 065020. Doi: 10.1088/1361-6552/aae26a
Dua, Y.S., Blair, D.G., Kaur, T. & Choudhary, R.K. (2020). Can Einstein’s Theory of General Relativity be taught to Indonesian high school students?. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia – Indonesian Journal of Science Education, 9(1), 50 – 58. Doi: 10.15294/jpii.v9i1.22468
Ehlers, J. (2007). General Relativity Theory. In: Stamatescu, IO., Seiler, E. (eds) Approaches to Fundamental Physics. Lecture Notes in Physics, 721. Berlin, Heidelberg: Springer. Doi: 10.1007/978-3-540-71117-9_5
Foppoli, A., Choudhary, R., Blair, D., Kaur, T., Moschilla, J. & Zadnik, M. (2019). Public and teacher response to Einsteinian physics in schools. Physics Education, 54, 015001. Doi: 10.1088/1361-6552/aae4a4
Günther, H. & Müller, V. (2020). The Special Theory of Relativity: Einstein’s World in New Axiomatics. Singapore: Springer. Doi: 10.1007/978-981-13-7783-9
Kamphorst, F., Vollebregt, M.J., Savelsbergh, E.R. & van Joolingen, W. R. (2023). An Educational Reconstruction of Special Relativity Theory for Secondary Education. Science & Education, 32, 57–100. Doi: 10.1007/s11191-021-00283-2
Kaur, T., Blair, D., Choudhary, R. K., Dua, Y. S., Foppoli, A., Treagust, D. & Zadnik, M. (2020). Gender response to Einsteinian physics interventions in school. Physics Education, 55(3), 035029. Doi: 10.1088/1361-6552/ab764d
Kaur, T., Blair, D., Moschilla, J., Stannard, W. & Zadnik, M. (2017). Teaching Einsteinian physics at schools: part 1, models and analogies for relativity. Physics Education, 52(6) 065012. Doi: 10.1088/1361-6552/aa83e4
Kavanagh, C. & Sneider, C.I. (2006). Learning about Gravity II. Trajectories and Orbits: A Guide for Teachers and Curriculum Developers. Astronomy Education Review, 5(2), 53-102. Doi: 10.3847/AER2006019
Kersting, M., Toellner, R., Blair, D. & Burman, R. (2020). Gravity and warped time—clarifying conceptual confusions in general relativity. Physics Education, 55(1) 015023. Doi: 10.1088/1361-6552/ab56d7
Olsen, R.V. (2002) Introducing quantum mechanics in the upper secondary school: A study in Norway. International Journal of Science Education, 24(6), 565–574. Doi: 10.1080/09500690110073982
Postiglione, A. & Angelis, I.D. (2021). Students’ understanding of gravity using the rubber sheet analogy: an Italian experience. Physics Education, 56, 025020, (pp11). Doi: 10.1088/1361-6552/abd1c4
Velentzas, A. & Halkia, K. (2013). The Use of Thought Experiments in Teaching Physics to Upper Secondary-Level Students: Two examples from the theory of relativity. International Journal of Science Education, 35(18), 3026-3049. Doi: 10.1080/09500693.2012.682182