Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του μαγνητισμού: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Magnetism ideas education
Βασιλική Σαμαρά
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Το θέμα του Μαγνητισμού αποτελεί ένα πολύ ελκυστικό θέμα για τα μικρά παιδιά. Όσο απλό, όμως, και αν φαίνεται το φαινόμενο του μαγνητισμού, είναι περίπλοκο για τα παιδιά, κυρίως, της προσχολικής ηλικίας. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην ανασκόπηση των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την επιστημονική προσέγγιση της έννοιας του Μαγνητισμού, με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων που θα λειτουργήσουν ως μία θεωρητική βάση για τον σχεδιασμό σχετικής εκπαιδευτικής δράσης από τους εκπαιδευτικούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bailey, J., Francis, R.G., & Hill, D.M. (1987). Exploring ideas about magnets. Research in Science Education, 17, 113 – 116.
Gülçiçek N. (2004). Kavramsal change metinlerinin students magnetizma Konusunu to understand vefiziktutumlarınaetkisi [The effect of conceptual change texts on students' understanding on magnetism subject and attitudes towards physics] [Unpublished master's thesis]. Gazi University, Ankara
Hewitt, P. (2005). Οι έννοιες της φυσικής. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.
Jiles, D. (1990). Introduction to magnetism and magnetic materials. New York: Chapman and Hall/CRC.
Kalogiannakis, M., Nirgianaki, G.-M., & Papadakis, S. (2018). Teaching magnetism to preschool children: The effectiveness of picture story reading. Ανακτήθηκε από: https://doi.org/10.1007/s10643-017-0884-4
Karabacak, Ülke. Özdüzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014. Ανακτήθηκε από: https://dspace.balikesir.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12462/2567
Lemmer, M., Kriek, J., & Erasmus, B. (2018). Analysis of students’ conceptions of basic magnetism froma complex systems perspective. Research in Science Education. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9693-z
Piaget J, Chollet M. (1973). Le problème de l'attraction à propos des aimants, in J. Piaget (ed.), La formation de la notion de force, PUF, Paris, 223-243.
Selman, R. L. Krupa, MP, Stone, CR, & Jaquette, DS (1982). Concrete operational thought and the emergence of the concept of unseen force in children’s theories of electromagnetism and gravity. Science Education, 66(2), 181-194. Ανακτήθηκε από: https://eric.ed.gov/?id=EJ262225
Smolleck, L. & Hershberger, V. (2011). Playing with Science: An Investigation of Young Children’s Science Conceptions and Misconceptions. Current Issues in Education, 14(1). Ανακτήθηκε από: http://cie.asu.edu/ojs/index.php/cieatasu/article/view/
Tanel, Z., & Erol, M. (2005). Lisans düzeyindeki öğrencilerin manyetik alan şiddeti, manyetik akı yoğunluğu ve manyetizasyon kavramlarına yönelik yanılgıları [Misconceptions of undergraduate students on the magnitude of magnetic field, magnetic flux density and magnetisation]. Türk Fizik Derneği, 23, 13-16.