Ο ρόλος του φύλου στην εκπαίδευση STEM
Περίληψη
Η εκπαίδευση STEM διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση γνώσεων, αλλά και στην απόκτηση απαραίτητων δεξιοτήτων για τον 21ο αιώνα. Μάλιστα, θεωρείται αναγκαία η ισότιμη συμμετοχή κοριτσιών και αγοριών σε αυτήν, με στόχο την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης 2030. Στην παρούσα εργασία, εξετάζεται η επίδραση του φύλου των μαθητών/-τριών στο ενδιαφέρον και την εμπλοκή τους στην εκπαίδευση SΤΕΜ, όπως αυτή αποτυπώνεται στη διεθνή βιβλιογραφία των τελευταίων ετών. Επιπλέον, εξετάζεται και η αντίστοιχη επίδραση του φύλου των εκπαιδευτικών. Από τη βιβλιογραφική έρευνα φάνηκε πως υπάρχει στερεοτυπική πεποίθηση των εκπαιδευτικών αναφορικά με το φύλο των μαθητών που τα καταφέρνουν στα αντικείμενα STEM (δηλ. τα αγόρια), ωθώντας έτσι τις μαθήτριες σε αποφυγή των αντικειμένων αυτών, τόσο σε σχολικό, όσο και σε μεταγενέστερο επαγγελματικό επίπεδο. Αντίστροφα, η παρουσία γυναικών εκπαιδευτικών ενισχύει την αυτοπεποίθηση των μαθητριών και την εμπλοκή τους. Ωστόσο, το φαινόμενο είναι πολυπαραγοντικό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ