Ετοιμότητα εφαρμογής προγραμμάτων STEM των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
STEM Πρωτοβάθμια Ετοιμότητα Εκπαιδευτικών
Θεανώ Παπαγιαννοπούλου
https://orcid.org/0000-0003-0394-7390
Γιούλη Βαϊοπούλου
Δημήτριος Σταμοβλάσης
Περίληψη

Η διεπιστημονική προσέγγιση STEM έχει ως πρωταρχικό στόχο την ικανότητα των μαθητών να επιλύουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Στην παρούσα μελέτη, ερευνήθηκε η στάση και η ετοιμότητά των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να την εφαρμόσουν. Ένα προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή δεδομένων από 348 διδάσκοντες. Από την ανάλυση της επίδρασης των ατομικών διαφορών στις υπό διερεύνηση διαστάσεις, παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ του εκπαιδευτικού υποβάθρου, της ηλικίας, των ετών διδακτικής εμπειρίας, καθώς και του εκπαιδευτικού κλάδου ως προς την ετοιμότητα των διδασκόντων, ενώ η συναισθηματική ετοιμότητα και η αυτοαποτελεσματικότητα μπορούν να προβλέψουν τη στάση τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chou, C., Shen, C., Hsiao, H., & Shen, T. (2018). Industry 4.0 manpower and its teaching connotation in technical and vocational education: Adjust 107 curriculum reform. International Journal of Psychology and Educational Studies, 5(1), 9-14. https://doi.org/10.17220/ijpes.2018.01.002
Diana, N., Turmudi, & Yohannes. (2021). Analysis of teachers’ difficulties in implementing STEM approach in learning: A study literature. Journal of Physics: Conference Series, 1806(1), 012219. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1806/1/012219
National Research Council, Division of Behavioral and Social Sciences and Education, Board on Science Education, & Committee on Successful Out-of-School STEM Learning. (2015). Identifying and supporting productive STEM programs in out-of-school settings. National Academies Press.
Wei, W. K., & Maat, S. M. (2020). The Attitude of Primary School Teachers towards STEM Education. TEM Journal, 1243–1251. https://doi.org/10.18421/TEM93-53
World Economic Forum (2020). The Future of Jobs Report 2020. Geneva, Switzerland: World Economic Forum. http://www3.weforum.org/docs/WEF_ Future_of_Jobs_2020.pdf
Παπαγιαννοπούλου, Θ., & Βαϊοπούλου, Γ. (2022). Εφαρμογή της εκπαίδευσης STEM: Προσαρμογή δύο εργαλείων για την αξιολόγηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Στο Σούλης, Σ.-Π., & Λιακοπούλου, Μ. Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί. Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Τόμος Α’ (σσ. 1001-1017). Ιωάννινα: Gutenberg.