Βιβλιογραφική επισκόπηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών στη γνωστική περιοχή της εξέλιξης των αστέρων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 2, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αστροφυσική, Εξέλιξη των αστέρων, Εναλλακτικές αντιλήψεις
Μαρία Ιωαννίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Σήμερα, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διάφορους επιστημονικούς όρους Αστροφυσικής μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, διαμορφώνοντας, συχνά, εναλλακτικές αντιλήψεις για τα σχετικά επιστημονικά θέματα. Υπάρχει, λοιπόν, έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον για την διερεύνηση των εναλλακτικών τους αντιλήψεων σε σύγχρονα θέματα Αστροφυσικής και, ειδικότερα, στην γνωστική περιοχή της εξέλιξης των αστέρων. Στην παρούσα εργασία διεξάγεται μία βιβλιογραφική επισκόπηση των σχετικών επιστημονικών μελετών και επιχειρείται μία ποιοτική ανάλυση των ευρημάτων τους. Ειδικότερα, πέρα από την καταγραφή των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με την αστρική εξέλιξη, καταγράφεται η ηλικία των συμμετεχόντων μαθητών, προσδιορίζεται η συχνότητα εμφάνισής τους και επιχειρείται η ομαδοποίησή τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Agan, L. (2004). Stellar ideas: Exploring students’ understanding of stars. Astronomy Educ. Review, 3(1).
Aretz, S., Borowski, A., & Schmeling, S. (2016). A fairytale creation or the beginning of everything: Students’ pre-instructional conceptions about the Big Bang theory. Perspectives in Science, 10, 46-58.
Bailey, J. M. (2006). Development of a concept inventory to assess students' understanding and reasoning difficulties about the properties and formation of stars. Doctoral dissertation, The University of Arizona.
Bailey, J. M., Prather, E. E., Johnson, B., & Slater, T. F. (2009). College students’ preinstructional ideas about stars and star formation. Astronomy Educ. Review, 8(1).
Bailey, J. M., Coble, K., Cochran, G., Larrieu, D., Sanchez, R., & Cominsky, L. R. (2012). A multi-institutional investigation of students’ preinstructional ideas about cosmology. Astronomy Educ. Review, 11(1). https://access.portico.org/stable?au=pgg3ztfbsjz
Bitzenbauer, P., Navarrete, S., Hennig, F., Ubben, M. S., & Veith, J. M. (2023). A cross-age study on secondary school students' views of stars. https://arxiv.org/abs/2306.13728.
Bransford, J. D., Brown, A. L., and Cocking, R. R. (eds.). 1999, How People Learn: Brain, Mind, Experience, and School, Washington, DC: National Academy of Sciences.
Coble, K., Cominsky, L. R., McLin, K. M., Metevier, A. J., & Bailey, J. M. (2012). Using the Big Ideas in Cosmology to Teach College Students. In Connecting People to Science: A National Conference on Science Education and Public Outreach (Vol. 457, p. 49). https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2012ASPC..457...49C
Coble, K., Nickerson, M. D., Bailey, J. M., Trouille, L. E., Cochran, G. L., Camarillo, C. T., & Cominsky, L. R. (2013). Investigating student ideas about cosmology II: Composition of the universe. Astronomy Education Review, 12(1).
Colantonio, A., Testa, I., Leccia, S., & Marzoli, I. (2021). Students’ understanding of Universe birth and evolution. Il nuovo cimento C, 44(4-5), 1-4. https://doi.org/10.1393/ncc/i2021-21159-5
Comins, N. F. (2001). Heavenly errors: Misconceptions about the real nature of the universe. Columbia University Press. https://doi.org/10.7312/comi11644
Ezberci-Cevik, E., & Kurnaz, M. A. (2021). Development and application of a concept test on the subject of stars. Canadian Journal of Physics, 99(2), 80-87.
Favia, A., Comins, N. F., Thorpe, G. L., & Batuski, D. J. (2014). A direct examination of college student misconceptions in astronomy: A new instrument. J. Rev. Astron. Educ. Outreach, 1(1), A21-A39.
Horvath, J., & Moraes, P. (2021). Should we teach general relativity in high school? Why and how? Astronomy Educ. Review, 1(1).
Korur, F. (2015). Exploring seventh-grade students’ and pre-service science teachers’ misconceptions in astronomical concepts. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11(5), 1041-1060.
Krstovic, M., Brown, L., Chacko, M., & Trinh, B. (2008). Grade 9 astronomy study: Interests of boys and girls studying astronomy at Fletcher's Meadow secondary school. Astronomy Educ. Review, 7 (2),18-24.
Nolby, C. M. (2012). Introducing astronomy into high school physics curriculum through the use of the University of North Dakota Observatory. Theses and Dissertations. 1366. https://commons.und.edu/theses/1366.
Prather, E. E., Slater, T. F., & Offerdahl, E. G. (2002). Hints of a fundamental misconception in cosmology. Astronomy Education Review, 1(2), 28.
Richwine, P. L. (2007). The impact of authentic science inquiry experiences studying variable stars on high school students' knowledge and attitudes about science and astronomy and beliefs regarding the nature of science. Doctoral dissertation, The University of Arizona. http://hdl.handle.net/10150/194456
Schleigh, S. P., Slater, S. J., Slater, T. F., & Stork, D. J. (2015). The new curriculum standards for astronomy in the United States. Latin American Journal of Astronomy Education, 20, 131-151.
Simon, M. N. (2019). Part I: How Did We Get Here? College Students' Preinstructional Ideas on the Topic of Planet Formation, and the Development of the Planet Formation Concept Inventory. Part II: Evidence for Magnetically Driven Protoplanetary Disk Winds. Doctoral dissertation, The University of Arizona.
Slater, S. J., Schleigh, S. P., & Stork, D. J. (2015). Analysis of individual test of astronomy standards (TOAST) item responses. Journal of Astronomy & Earth Sciences Education (JAESE), 2(2), 89-108.
Vosniadou, S., & Brewer, W. (1994). Mental models of the day/night cycle. Cognitive science, 18(1), 123-183. https://doi.org/10.1207/s15516709cog1801_4