Ανάπτυξη της ικανότητας επεξήγησης επιστημονικών φαινομένων μαθητών του Δημοτικού σχολείου με χρήση ψηφιακών σεναρίων
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μέρος ευρύτερης έρευνας που αφορά στη μελέτη της ανάπτυξης του επιστημονικού γραμματισμού μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μέσω της εφαρμογής διερευνητικών ψηφιακών σεναρίων. Διερευνήθηκε κατά πόσο οι μαθητές βελτίωσαν την ικανότητά τους να επεξηγούν φαινόμενα με επιστημονικό τρόπο, κατόπιν παρέμβασης σε θέματα «Ηλεκτρομαγνητισμού» με χρήση μαθησιακών σεναρίων που αναπτύχθηκαν και υλοποιήθηκαν δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα χαρακτηριστικά του επιστημονικού λόγου. Τα αποτελέσματά μας φανερώνουν ότι οι μαθητές της πειραματικής ομάδας σημείωσαν μεγαλύτερη βελτίωση στην επιστημονική εξήγηση φαινομένων, σε σχέση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου που διδάχθηκαν το ίδιο κεφάλαιο χωρίς όμως την έμφαση στον επιστημονικό λόγο. Το συμπέρασμα αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο σε εκπαιδευτικούς για το σχεδιασμό και την επιλογή μεθόδου διδασκαλίας και τον εμπλουτισμό των μαθησιακών τους στόχων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ