Βιβλιογραφική ανασκόπηση των αντιλήψεων και των γνώσεων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του ήχου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 26, 2023
Δημήτρης Πανάγου
https://orcid.org/0000-0001-9837-0744
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Κατά το πέρασμα των τελευταίων χρόνων, έχουν  εντοπιστεί   και  καταγραφεί  οι  αντιλήψεις  των  μαθητών για διάφορες έννοιες  και  φαινόμενα  των Φυσικών Επιστημών. Ωστόσο,  είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η έρευνα που μελετά  τις αντιλήψεις και την επιστημονική γνώση των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για θέματα που αφορούν την έννοια του ήχου. Ως ερευνητική προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε η συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας η οποία ανέδειξε 20 άρθρα από έγκριτα διεθνή περιοδικά, ευρετηριασμένα από το Scopus, το Google Scholar, την Elsevier, το Springer Link και την Eric, το οποία αναλύουν τις αντιλήψεις και την επιστημονική γνώση των μαθητών στην έννοια του ήχου. Αυτή η μελέτη ανέλυσε τις έρευνες σύμφωνα με τα γενικά χαρακτηριστικά τους που αποτελούνται από τον τύπο της δημοσίευσης, το έτος δημοσίευσης και την ερευνητική προσέγγιση. Τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν τη βάση για εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την κατάσταση στη σύγχρονη έρευνα αλλά και για την σχηματισμό προτάσεων για μελλοντική έρευνα στο πεδίο της εφαρμογής και εκμάθησης της έννοιας του ήχου στην εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Barak, M. (2017). Science teacher education in the twenty-first century: A pedagogical framework for technology-integrated social constructivism. Research in Science Education, 47, 283-303.
Barnes, B. (2013). Scientific knowledge and sociological theory. Routledge.
Caleon, I., & Subramaniam, R. (2010). Development and application of a three‐tier diagnostic test to assess secondary students’ understanding of waves. International journal of science education, 32(7), 939-961.
Chu, S. K. W., Reynolds, R. B., Tavares, N. J., Notari, M., & Lee, C. W. Y. (2021). 21st century skills development through inquiry-based learning from theory to practice. Springer International Publishing.
Erinosho, S. Y. (2013). How do students perceive the difficulty of physics in secondary school? An exploratory study in Nigeria. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education, 3(3), 1510-1515. https://doi.org/10.20533/ijcdse.2042.6364.2013.0212
Eshach, H. (2014). Development of a student-centered instrument to assess middle school students’ conceptual understanding of sound. Physical review special topics-physics education research, 10(1), 010102.
Gurel, D. E. R. Y. A., Eryilmaz, A., & McDermott, L. (2015). A review and comparison of diagnostic instruments to identify students' misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education, 11(5). https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1369a
Kane, B. (2014). Sound unseen: Acousmatic sound in theory and practice. Oxford University Press, USA.
Kotsis, K. T., & Panagou, P. (2023). The determination of the learning curve on the concept of energy using the alternatives ideas. Contemporary Mathematics and Science Education, 4(1).
Panagou, D., Kotsis, K. T., & Stylos, G. (2022). An empirical study on the evolution of students’ perceptions in basic concepts of physics of primary and secondary education in Cyprus. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 26(2), 91-109.