Παιδαγωγική πειθώ: Διερεύνηση της αξιοποίησής της στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 26, 2023
Κωνσταντίνος Σωφρονίδης
Κωνσταντίνος Διαμαντής
Περίληψη

Η σχέση πειθούς και διδακτικής άρχισε να διερευνάται πριν από μερικές δεκαετίες. Αρκετοί ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι η πειθώ, με τη θετική έννοια του όρου, φαίνεται να είναι εγγενής στη διδακτική διαδικασία καθώς και ότι η ουσιαστική μάθηση είναι πιθανώς δύσκολο να προκύψει απουσία πειθούς. Υπάρχουν επίσης ερευνητές που έχουν προτείνει τη «διδασκαλία ως πειθώ», μία προσέγγιση της διδασκαλίας με την οποία οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν πρακτικές πειθούς για την επίτευξη πολλαπλών διδακτικών στόχων. Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης, η πρώτη επιδίωξη της παρούσας έρευνας ήταν να αναζητηθούν στη βιβλιογραφία επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές πειθούς. Η δεύτερη επιδίωξη ήταν να διερευνηθεί ποιες από αυτές αξιοποιούνται πιο συχνά στην τάξη, καθώς και αν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στη χρήση τους ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας φάνηκε μία θετική στάση των εκπαιδευτικών του δείγματος απέναντι στη διδακτική αξιοποίηση της πειθούς, αναγνωρίστηκε η θετική της πτυχή και οι πολλαπλοί της ρόλοι στη διδακτική διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Alexander, P. A., Fives, H., Buehl, M. M., &Mulhern, J. (2002). Teaching as persuasion. Teaching and Teacher Education, 18(7), 795-813. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00044-6
Festinger, L. (1957). A theory of cognitive dissonance. Evanston, IL: Row, Peterson.
Gharbaghi, A., Aris, B., Ahmad, M. H., & Rosli, M. S. (2013). Technological Persuasive Pedagogy: A new Way to Persuade Students in the Computer-Based Mathematics Learning. Journal of Education and Practice, 4(14), 43-48.
Hynd, C. (2001) Persuasion and its role in meeting educational goals. Theory into Practice, 40(4), 270-277. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4004_9
Murphy, P. K. (2001). Teaching as persuasion: A new metaphor for a new decade. Theory into practice, 40(4), 224-227. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4004_2
Petty, R. E., & Cacioppo, J. T. (1986). The elaboration likelihood model of persuasion. Springer New York. Retrieved from https://scholar.google.com
Sinatra, G. M., &Kardash, C. M. (2004). Teacher candidates’ epistemological beliefs, dispositions, and views onteaching as persuasion. Contemporary educational psychology, 29(4), 483-498.
Vosniadou, S. (2001). What can persuasion research tell us about conceptual change that we did not already know?. International Journal of Educational Research, 35(7-8), 731-737. https://doi.org/10.1016/S0883-0355(02)00012-5