Παιδαγωγική πειθώ: Διερεύνηση της αξιοποίησής της στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη
Η σχέση πειθούς και διδακτικής άρχισε να διερευνάται πριν από μερικές δεκαετίες. Αρκετοί ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι η πειθώ, με τη θετική έννοια του όρου, φαίνεται να είναι εγγενής στη διδακτική διαδικασία καθώς και ότι η ουσιαστική μάθηση είναι πιθανώς δύσκολο να προκύψει απουσία πειθούς. Υπάρχουν επίσης ερευνητές που έχουν προτείνει τη «διδασκαλία ως πειθώ», μία προσέγγιση της διδασκαλίας με την οποία οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν πρακτικές πειθούς για την επίτευξη πολλαπλών διδακτικών στόχων. Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης, η πρώτη επιδίωξη της παρούσας έρευνας ήταν να αναζητηθούν στη βιβλιογραφία επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές πειθούς. Η δεύτερη επιδίωξη ήταν να διερευνηθεί ποιες από αυτές αξιοποιούνται πιο συχνά στην τάξη, καθώς και αν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στη χρήση τους ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας φάνηκε μία θετική στάση των εκπαιδευτικών του δείγματος απέναντι στη διδακτική αξιοποίηση της πειθούς, αναγνωρίστηκε η θετική της πτυχή και οι πολλαπλοί της ρόλοι στη διδακτική διαδικασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ