Η διδασκαλία της Χημείας στα νέα προγράμματα σπουδών με το περιβάλλον του ιστοχώρου ChemNoesis


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Μάθηση βασισμένη σε υπολογιστή Διδακτικά Σενάρια Νέα Προγράμματα Σπουδών
Κατερίνα Αδραμερινά
Βασίλης Κουταλάς
Νικόλας Χαριστός
Μιχάλης Σιγάλας
Περίληψη

Η Χημεία μελετά τα διάφορα χημικά φαινόμενα χρησιμοποιώντας μια πλούσια συμβολική γλώσσα με στόχο να γίνει ορατός και αισθητός ο μικρόκοσμος της Ύλης. Ερευνητικά αποτελέσματα έχουν δείξει ότι οι μαθητές εμφανίζουν δυσκολία να κατανοήσουν τη σύνδεση Μακροσκοπικού - Μικροσκοπικού και Συμβολικού επιπέδου αναπαραστάσεων. Εφόσον τα Νέα Προγράμματα Σπουδών εστιάζουν στο μαθητοκεντρικό μοντέλο μάθησης, το πολυαναπαραστασιακό περιβάλλον του ιστότοπου CHEMNOESIS μπορεί να συμβάλλει στους στόχους των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται καινοτόμα διδακτικά σενάρια που αναπτύχθηκαν αξιοποιώντας τα πολυμεσικά και πολυαναπαραστασιακά χαρακτηριστικά του CHEMNOESIS για τη διδασκαλία θεματικών πεδίων τoυ γυμνασίου και του λυκείου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Αναφορές
Γιαννακουδάκης, Α., Γιαννακουδάκης, Π., Σιγάλας, Μ., Χαριστός, Ν., Κουταλάς, Β., Μπεκιάρης, Ν., Ναλμπάντης, Κ. & Παρισοπούλου, Ε. (2022). Ανάκτηση από CHEMNOESIS: https://chem.noesis.edu.gr/
Παυλάτου, Ε., Αποστολόπουλος, Κ., Βαμβακερός, Ξ., Βλάσση, Μ., Γιαλούρης, Π., Μακεδόνας, Χ. & Παπαδόπουλος, Χ. (2022). ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΣΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΑΘΗΝΑ: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Gilbert, J. K., & Treagust, D. (2009). Macro, Submicro and Symbolic Representations and the Relationship Between Them: Key Models in Chemical Education. In J. K. Gilbert, & D. Treagust, Multiple Representations in Chemical Education (pp. 1-10). Dordrecht: Springer.
Kozma, R., & Russell, J. (2005). Students Becoming Chemists: Developing Representationl Competence. In J. Gilbert, Visualization in Science Education. Models and Modeling in Science Education (pp. 121-145). Dordrecht: Springer.
Wu, H.-K., & Shah, P. (2004). Exploring visuospatial thinking in chemistry learning. Science Education, 88(3), 465-492