Η ρητή χρήση του μοντέλου Toulmin σε ένα ομαδικό διαλογικό περιβάλλον, και οι επιδράσεις του στην κατανόηση της κατηγορίας συντονισμού «δύναμη»: Μία μελέτη περίπτωσης
Περίληψη
Σε αυτήν την εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την ανάλυση των διαλόγων ομάδων μαθητών της β΄ γυμνασίου, σε ένα διαλογικό περιβάλλον επιχειρηματολογίας στο μάθημα της φυσικής και στο γνωστικό πεδίο «δύναμη και κίνηση». Το μαθησιακό περιβάλλον προκαλούσε τις διαισθητικές αντιλήψεις και έκανε διδακτική αξιοποίηση του μοντέλου Toulmin (ΜΤ) μέσω ενός τεχνήματος με στόχο την ενεργοποίηση μηχανισμών ιδιοανέλιξης κατά Κουάιν (ΙΚ) (Carey, 2009). Η μικρογεννετική ανάλυση των διαλόγων βασίστηκε στις θεωρητικές προσεγγίσεις της θεωρίας κατηγορίας συντονισμού (ΘΚΣ) (diSessa & Sherin, 1998). Η ανάλυση ανέδειξε συνυφασμένες διαδικασίες συντονισμού των όρων του τεχνήματος αφενός και των δομών εννοιών κατηγορίας συντονισμού (ΚΣ) αφετέρου, που οδήγησαν στην εννοιολογική εξέλιξη τ ων συγκεκριμένων μαθητών στην έννοια της δύναμης μέσα από τη μεσολάβηση της ΙΚ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ