Δεξιότητες επεξεργασίας και ερμηνείας πειραματικών δεδομένων Φυσικής από προπτυχιακούς φοιτητές


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Πειραματική διδασκαλία Διδακτική της Φυσικής Επιστημονικές δεξιότητες
Στυλιανός Καστρινάκης
Δημήτρης Χαλκίδης
Περίληψη

Η επεξεργασία και ερμηνεία των πειραματικών δεδομένων αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα του εκπαιδευτικού εργαστηρίου Φυσικής. Αναλύθηκαν οι εργαστηριακές αναφορές άσκησης Κλασικής Μηχανικής 30 προπτυχιακών φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Τεχνολογικής ειδίκευσης, ως προς τον βαθμό επιτέλεσης σχετικών δεξιοτήτων. Άνω του ενός τρίτου των φοιτητών εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις κατά την κατασκευή γραφικών παραστάσεων. Επιπλέον, φαίνεται ιδιαίτερα συχνή η επιφανειακή κατανόηση των σφαλμάτων και των σημαντικών ψηφίων, καθώς και του ίδιου του σκοπού της άσκησης, διότι είναι πολύ συχνή η παραμέληση απάντησης στο ίδιο το αρχικό διερευνητικό ερώτημα της άσκησης με ρητή αναφορά στο εννοιολογικό επιστημονικό πλαίσιο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κουμαράς, Π. (2017). Διδάσκοντας Φυσική αύριο … με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή. Gutenberg, Αθήνα.
Χαλκιά, Κ. (2010). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις (Α΄ Τόμος). Πατάκη, Αθήνα.
Arnold, J. C., Kremer, K., & Mayer, J. (2014). Understanding Students' Experiments - What kind of support do they need in inquiry tasks?. International Journal of Science Education, 36(16), 2719-2749.
Bell, R. L., Smetana, L., & Binns, I. (2005). Simplifying inquiry instruction. The Science Teacher, 72(7), 30-33.
Bryman, A. (2012). Social Research Methods (4th Edition). Oxford University Press.
Hofstein, A., & Lunetta, V. N. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Science Education, 88(1), 28-54.
Kanari, Z., & Millar, R. (2004). Reasoning from data: How students collect and interpret data in science investigations. Journal of Research in Science Teaching, 41(7), 748-769.
Kok, K., Priemer, B., Musold, W., & Masnick, A. (2019). Students’ conclusions from measurement data: The more decimal places, the better?. Physical Review Physics Education Research, 15(1), 010103.
Osborne, J. (2014). Teaching scientific practices: Meeting the challenge of change. Journal of Science Teacher Education, 25(2), 177-196.
Pols, C. F. J., Dekkers, P. J. J. M., & De Vries, M. J. (2021). What do they know? Investigating students’ ability to analyse experimental data in secondary physics education. International Journal of Science Education, 43(2), 274-297.
Pols, F., & Diepenbroek, P. (2023). Collaborative data collection: shifting focus on meaning making during practical work. Physics Education, 58(2), 023001.
Zion, M., & Mendelovici, R. (2012). Moving from structured to open inquiry: challenges and limits. Science Education International, 23(4), 383-399.