Διδακτική μαθησιακή ακολουθία για εισαγωγική διδασκαλία στο εργαστήριο Φυσικής Λυκείου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Εργαστήριο Φυσικής Μέτρηση Αβεβαιότητα
Αλέξανδρος Κατέρης
Σεραφείμ Τσούκος
Παναγιώτης Λάζος
Παύλος Τζαμαλής
Αθανάσιος Βελέντζας
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια διδακτική μαθησιακή ακολουθία (ΔΜΑ) με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών/τριων με βασικές έννοιες που αφορούν στην διδασκαλία της φυσικής στο εργαστήριο (μέτρηση- αβεβαιότητα- μέση τιμή) καθώς και την άσκησή τους στη λήψη μετρήσεων και την επεξεργασία δεδομένων. Συγκεκριμένα παρουσιάζεται, το σκεπτικό δόμησης της ΔΜΑ, η δομή, τα ευρήματα από την εφαρμογή και τα σημεία βελτίωσης μετά την ανατροφοδότηση από την εφαρμογή της.  Συζητούνται οι δυσκολίες που συνάντησαν οι μαθητές και γίνονται προτάσεις προς εκπαιδευτικούς με βάση τα ευρήματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκικοπούλου, Ο., Τσάκωνας, Π., Καλκάνης, Γ., Τόμπρας, Γ. (2017). Ο λυκειακός πειραματισμός (;) στη φυσική. Στο Σταύρου Δ., Μιχαηλίδη Α., & Κοκολάκη Α. (Επ.) Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνέδριου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης (σελ. 705–710). Ρέθυμνο: Κρήτη.
Allie, S., & Buffler, Α. (2003). Teaching Measurement in the Introductory Physics Laboratory. The Physics Teacher, 41, 394. Doi: 10.1119/1.1616479.
Evangelinos, D., Psillos, D., Valassiades, O. (2002). An Investigation of Teaching and Learning about Measurement Data and their Treatment in the Introductory Physics Laboratory. In: Psillos, D., Niedderer, H. (eds) Teaching and Learning in the Science Laboratory. Science & Technology Education Library, vol 16. Springer, Dordrecht. Doi: 10.1007/0-306-48196-0_19.
Joint Committee for Guides in Metrology/Working Group 1 (2008). Evaluation of measurement data – Guide to the expression of uncertainty in measurement. Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.bipm.org /documents/20126/2071204/JCGM_100_2008_E.pdf
Lubben, F., & Millar, R. (1996). Children's ideas about the reliability of experimental data, International Journal of Science Education, 18:8, 955-968. Doi: 10.1080/0950069960180807.
Méheut, M., & Psillos, D. (2004). Teaching-learning sequences: aims and tools for science education research, International Journal of Science Education, 26:5, 515-535. Doi: 10.1080/09500690310001614762.
Taylor, R. J. (1997). An Introduction to Error Analysis: The Study of Uncertainties in Physical Measurements, 2nd Edition. Sausalito, California: University Science Books.