Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για τη σύνδεση της υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας με το περιεχόμενο της νανοεπιστήμης-νανοτεχνολογίας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Ελισάβετ Γεωργάκη
Γιώργος Πέικος
Περίληψη

H Νανοτεχνολογία-Νανοεπιστήμη (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό και σύγχρονο πεδίο έρευνας ενώ η Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία (ΥΕΚ) αποτελεί μια νέα προσέγγιση που έχει δημιουργηθεί στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Οι δύο αυτοί τομείς στοχεύουν στην ανάπτυξη του επιστημονικού γραμματισμού, στην ενασχόληση με το πεδίο των Φυσικών Επιστημών και στην ενεργό εμπλοκή σε ζητήματα έρευνας και καινοτομίας. H συγκεκριμένη εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι οποίες συνδέουν το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ με δύο από τις ατζέντες πολιτικής της ΥΕΚ. Το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ αφορά το μέγεθος των αντικειμένων (Μακρόκοσμος, Μικρόκοσμος, Νανόκοσμος) και τη διαδικασία της ίωσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μιχαηλίδη, Έ., Σγουρός, Γ., Σταύρου, Δ., Αλεξόπουλος, Γ., Τρουμπετάρη, Χ., Βελέντζας, Α., Δημητριάδη, Κ., Μανδρίκας, Α., Μαργαρίτης, Α., Σάλτα, Κ., Κυριακίδης, Γ., Μπίνας, Β., Βορεάδου, Κ. (2015). Εφαρμογές της Νανοεπιστήμης και της Νανοτεχνολογίας. Οδηγός Εκπαιδευτικού. Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών- ΠΤΔΕ- Πανεπιστήμιο Κρήτης & Ίδρυμα Ευγενίδου. http://irresistible-greece.edc.uoc.gr/images/Modules/Greece_Irresistible_Teacher_Guide_Greek_Final.pdf
Blonder, R., Zemler, E., & Rosenfeld, S. (2016). The story of lead: a context for learning about responsible research and innovation (RRI) in the chemistry classroom. Chemistry Education Research and Practice, 17 (4), 1145-1155. https://doi.org/10.1039/C6RP00177G
Jones, G., Blonder, R., Gardner, G., Albe, V., Falvo, M., Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and Nanoscale Science: Educational challenges. International Journal of Science Education. 35 (9), 1490-1512. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.771828
Levinson, R., (2006). Towards a theoretical framework for teaching controversial socio-scientific issues, Int. J. Sci. Educ., 28 (10), 1201–1224. https://doi.org/10.1080/09500690600560753
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38 (4), 377-395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education, 44 (12), 1932-1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976