Ανάπτυξη καινοτομικού οπτικοακουστικού υλικού στο Δημοτικό σχολείο για το περιεχόμενο της νανοτεχνολογίας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Νανοτεχνολογία, Animation, Δημοτικό Σχολείο
Ουρανία Μακαρίου
Βασίλειος Μπούζας
Περίληψη

Η Νανοτεχνολογία εξειδικεύεται στη μελέτη δομών με διαστάσεις νανοκλίμακας. Τα μεγέθη αυτά βρίσκονται μακριά από την αισθητηριακή μας αντίληψη και ως εκ τούτου παρουσιάζει δυσκολίες η προσέγγιση και κατανόησή τους. Τα οπτικοακουστικά υλικά προβάλλονται ως μέσα που μπορούν να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης. Υπό αυτήν την οπτική, στην παρούσα εργασία, περιγράφεται η μεθοδολογία για την ανάπτυξη ενός οπτικοακουστικού υλικού σε μορφή animation με θέμα την όψη του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας που αφορά το Μέγεθος. Αναλυτικότερα, περιγράφονται τα επτά βήματα της διαδικασίας σχεδιασμού ενός animation και ειδικότερα παρουσιάζεται, το τέταρτο, το animated storyboard-animatic με τίτλο «Μάκρο-μίκρο-νάνο κόσμος».

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βασιλειάδης, Γ. (2006). ANIMATION, Ιστορία και αισθητική του κινούμενου σχεδίου. ΑΘΗΝΑ: Αιγόκερως.
Μακαρίου, Ο., Σπύρτου, Α., Μπούζας, Β. (2020). Ανάπτυξη καινοτομικού animation στο Δημοτικό Σχολείο για το περιεχόμενο της Νανοτεχνολογίας: βιβλιογραφική επισκόπηση. Στο Ά. Σπύρτου, Π. Παπαδοπούλου, Α. Ζουπίδης, Γ. Μαλανδράκης, & Π. Καριώτογλου (Επιμ.), 11ο Πανελλήνιo Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, (σσ. 63-70). Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Blonder R. and Rap S. (2012), It's a small world after all: A nanotechnology activity in a science festival, J. Nano Educ., 4, 47–56.
Jones, G. Blonder, R., Gardner, G., Albe, V., Falvo, M., Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and Nanoscale Science: Educational challenges. International Journal of Science Education. 35 (9), 1490-1512.
Laybourne, K., (1998). The Animation Book. New York: Three Rivers Press.
Magana, A. J., Newby, T., & Brophy, S. (2012). Comparing novice and expert perceptions of interactive multimedia tools for conveying conceptions of size and scale. Journal of Technology and Teacher Education, 20(4), 441–465.
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2023). Nanoscale science and technology education:
primary school students’ preconceptions of the lotus effect and the concept of size. Research in Science & Technological Education, 41(1), 89-106. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1841149
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education, 44(12), 1932–1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Sousa, D. A., Pilecki, T. J. (2018). From STEM to STEAM: Brain-compatible strategies and lessons that integrate arts (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin PRESS INC.
Stevens, S., Sutherland, L., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science & engineering: a guidebook for secondary teachers. Arlington, Va: NSTA Press.
Tretter, T., Jones, M., Andre, T., Negishi, A., & Minogue, J. (2006). Conceptual boundaries and distances: students’ and experts’ concepts of the scale of scientific phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 43(3), 282–319.