Παράγοντες αποδοχής της πυρηνικής ενέργειας από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 19, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
πυρηνική ενέργεια, κοινωνική εμπιστοσύνη, αποδοχή
Έλλη Γκαλτέμη
Αντωνία Ραφαηλία Βαβουλιώτη
Αναστασία Γκουλγκούτη
Γεώργιος Στύλος
Κωνσταντίνος Kώτσης
Περίληψη

Η πυρηνική ενέργεια έχει τις προδιαγραφές να αποτελέσει μια αξιόπιστη, βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον πηγή ενέργειας. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται οι αντιλήψεις φοιτητών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για παράγοντες  όπως  η εγγύτητα σε πυρηνικά εργοστάσια (proximity of nuclear power plants), η κοινωνική εμπιστοσύνη (social trust), τα αντιληπτά οφέλη (perceived benefits) και η γνώση για την πυρηνική ενέργεια (perceived nuclear knowledge), που επηρεάζουν την αποδοχή της. Το δείγμα αποτέλεσαν 500 φοιτητές/τριες και για τη συλλογή των δεδομένων διανεμήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου το οποίο περιλάμβανε ερωτήσεις δημογραφικού χαρακτήρα και 21 ερωτήσεις σχετικές με την αποδοχή της πυρηνικής ενέργειας. Η παραγοντική ανάλυση ανέδειξε 4 παράγοντες και τα δημογραφικά στοιχεία του φύλου και της κατεύθυνσης σπουδών στο Λύκειο διαφορές ως προς τη δημόσια αποδοχή της πυρηνικής ενέργειας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baek, J. (2016). Do nuclear and renewable energy improve the environment? Empirical evidence from the United States. Ecological Indicators, 66, 352–356. http://dx.doi.org/10.1016/j.ecolind.2016.01.059
Hao, Y., Guo, Y., Tian, B., & Shao, Y. (2019). What affects college students’ acceptance of nuclear energy? Evidence from China. Journal of Cleaner Production, 222, 746-759. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.03.040
Jurkovic, I., Prah, M., Matanic, R., & Lebegner, J. (2001). Public opinion survey 'Nuclear energy - the present and the future'. Slovakia.
Karakosta, C., Pappas, C., Marinakis, V., & Psarras, J. (2013). Renewable energy and nuclear power towards sustainable development: Characteristics and prospects. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 22, 187-197. http://dx.doi.org/10.1016/j.rser.2013.01.035
Kardooni, R., Yusoff, S. B. & Kari, F. B. (2016). Renewable energy technology acceptance in Peninsular Malaysia. Energy Policy, 88, 1-10.http://dx.doi.org/10.1016/j.enpol.2015.10.005
McComas, K.A., Lu, H., Keranen, K.M., Furtney, M.A., Song, H., 2016. Public perceptions and acceptance of induced earthquakes related to energy development. Energy Policy, 99, 27–32. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2016.09.026
Menyah, K., & Wolde-Rufael, Y. (2010). CO2 emissions, nuclear energy, renewable energy, and economic growth in the US. Energy Policy, 38, 2911-2915. doi:10.1016/j.enpol.2010.01.024
Yeo, S., Cacciatore, M., Brossard, D., Scheufele, D., Runge, K., Su, L., Kim, J., Xenos, M., & Corley, E. (2014). Partisan amplification of risk: American perceptions of nuclear energy risk in the wake of the Fukushima Daiichi disaster. Energy Policy, 67, 727-736. http://dx.doi.org/10.1016/j.enpol.2013.11.061
Yim, M., Vaganov, P. (2003). Effects of Education on Nuclear Risk Perception and Attitude. Progress in Nuclear Energy, 42(2), 221-235.