Δίσκος του Νεύτωνα, προγραμματιζόμενος με Scratch και στηριγμένος σε διάταξη physical computing, για τη διδασκαλία και μάθηση θεμάτων οπτικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 3, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Arduino, Scratch, Δίσκος του Νεύτωνα.
Αριστοτέλης Γκιόλμας
Ζωγραφιά Παπαναγιώτου
Άνθιμος Χαλκίδης
Αρτεμησία Στούμπα
Ηλίας Μπόικος
Βασιλική Ψωμά
Αικατερίνη Μπενίση
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Περίληψη

Στην παρούσα εφαρμογή και την αντίστοιχη διδακτική παρέμβαση  χρησιμοποιούνται το Arduino και το περιβάλλον προγραμματισμού με πλακίδια Scratch, για να μπορέσουν οι μαθητές να “ελέγξουν” και να “προγραμματίσουν” την περιστροφή  μικρών δίσκων του Νεύτωνα, . Σκοπός είναι  να διδαχθούν - με διαδραστικό τρόπο - έννοιες της Οπτικής και να διερευνηθούν από τους μαθητές (κυρίως μεγάλων τάξεων Δημοτικού ή  Γυμνασίου), αλλά και από φοιτητές, ζητήματα που αφορούν τα στοιχεία Φυσικής (του φωτός) στο δίσκο του Νεύτωνα (πχ τα χρώματα, το persistence of vision κ.ά). Η εφαρμογή και η αντίστοιχη διδακτική παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί σε σχολικές τάξεις, ενώ έχει ανέβει και σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες ,ώστε να ληφθούν εκπαιδευτικά ερευνητικά αποτελέσματα, αλλά και να υπάρξει ανατροφοδότηση από μαθητές και εκπαιδευτικούς,  ως προς την εφαρμογή της ιδέας και τα μαθησιακά της αποτελέσματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Αναφορές
Carvalho, P. S., & Hahn, M. (2016). A simple experimental setup for teaching additive colors with Arduino. The Physics Teacher, 54(4), 244-245.
Juviler, J. (2022). What Is GitHub? (And What Is It Used For?). Published: 10-31-2022. Ανακτήθηκε από: https://blog.hubspot.com/website/what-is-github-used-for στις 10/03/2023
Organtini, G. (2018). Arduino as a tool for physics experiments. In: Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1076, No. 1, p. 012026). IOP Publishing.
Papert, S., and Harel, I. (1991). Situating Constructionism. In “Constructionism”, S. Papert, and I. Harel Eds. Ablex Publishing, NJ, pp. 1–11.
Petry, C. A., Pacheco, F. S., Lohmann, D., Correa, G. A., & Moura, P. (2016, June). Project teaching beyond Physics: Integrating Arduino to the laboratory. In 2016 Technologies Applied to Electronics Teaching (TAEE) (pp. 1-6). IEEE.
Przybylla, M., & Romeike, R. (2014). Physical Computing and Its Scope—Towards a Constructionist Computer Science Curriculum with Physical Computing. Informatics in Education, 13(2), 241-254.
Saadi, A., Chaouch, Y., & Belaidi, H. (2019). Propeller LED display using Arduino (Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία). Πανεπιστήμιο M’ Hamed Bougara, Boumerdès, Αλγερία. Ανακτήθηκε από: http://193.194.80.101:8080/bitstream/123456789/9763/1/Propeller%20LED%20display%20using%20Arduino.pdf στις 10 Νοεμβρίου 2022.