Ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών Δημοτικού
Δημοσιευμένα:
Οκτ 3, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Επιστημονικός εγγραμματισμός ανάπτυξη και εγκυροποίηση εργαλείου μαθητές δημοτικού
Περίληψη
Η παρούσα εισήγηση στοχεύει στην παρουσίαση των διαδικασιών εγκυροποίησης (εγκυρότητα περιεχομένου και φαινομενική εγκυρότητα) πρωτότυπου εργαλείου μέτρησης επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών/τριών της τελευταίας τάξης του δημοτικού σχολείου, καθώς και στην αρχική αναγνώριση επιπέδων επιστημονικού εγγραμματισμού 260 μαθητών/τριών που έλαβαν μέρος σε σχετική πιλοτική έρευνα. Τα αποτελέσματα των διαδικασιών εγκυροποίησης εξασφαλίζουν τη φαινομενική εγκυρότητα και την εγκυρότητα περιεχομένου και κατατάσσουν τους μαθητές/τριες σε τρία διαφορετικά επίπεδα επιστημονικού εγγραμματισμού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σαργιώτη, Α., & Εμβαλωτής, Α. (2018). Διερεύνηση πτυχών επιστημονικού εγγραμματισμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στα πρακτικά του 2ου διεθνούς συνεδρίου: «Γραμματισμός και σύγχρονη κοινωνία: χώροι, λόγοι, πρακτικές» (σσ. 140-157). Πανεπιστήμιο Κύπρου. https://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/synedria/literacy/2017/2nd_Lit_Con_Proceedings.pdf
Σοφιανοπούλου, Χ., Εμβαλωτής, Α., Πίτσια, Β. & Καρακολίδης, Α. (2017).Έκθεση Αποτελεσμάτων του Διεθνούς Προγράμματος PISA 2015 για την Αξιολόγηση των Μαθητών στην Ελλάδα. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). http://iep.edu.gr/pisa/images/publications/reports/pisa_2015_greek_report.pdf
MacKenzie S. B., Podsakoff P. M., Podsakoff N. P. (2011). Construct measurement and validation procedures in MIS and behavioral research: Integrating new and existing techniques. MIS Quarterly, 35, 293-334. https://doi.org/10.2307/23044045
OECD. (2016a). PISA 2015 Results (Volume I): Excellence and Equity in Education, PISA. OECD Publishing. https://www.oecd.org/publications/pisa-2015-results-volume-i-9789264266490-en.htm
OECD. (2016b). PISA 2015 Assessment and Analytical Framework: Science, Reading, Mathematic and Financial Literacy. PISA. OECD. https://doi.org/10.1787/19963777
OECD. (2018). Education for a bright future in Greece: Reviews of national policies for education. OECD. https://www.oecd.org/education/education-for-a-bright-future-in-greece-9789264298750-en.htm
OECD. (2019). PISA 2018 Results (Volume I): What students know and can do. PISA. OECD. https://www.oecd.org/education/pisa-2018-results-volume-i-5f07c754-en.htm
OECD (2021), OECD Skills Outlook 2021: Learning for Life, OECD Publishing, https://doi.org/10.1787/0ae365b4-en
Rijbroek, B., Strating, M. M., Konijn, H. W., & Huijsman, R. (2019). Child protection cases, one size fits all? Cluster analyses of risk and protective factors. Child abuse & neglect, 95, 104068. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2019.104068
Roberts, D. A. (2007). Scientific Literacy/Science Literacy. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of Research on Science Education (pp. 729-780). Lawrence Erlbaum Associates.
Tkaczynski, A. (2016). Segmentation Using Two-Step Cluster Analysis. In T. Dietrich, S. Rundle-Thiele & K. Kubacki (Eds.), Segmentation in social marketing: Process, methods and application (pp. 109-125). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-10-1835-0_8