Αξιολόγηση των πεποιθήσεων αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία της Φυσικής
Δημοσιευμένα:
Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Φυσική, πεποιθήσεις, αποτελεσματικότητα
Περίληψη
Τα αποτελέσματα διεθνών ερευνών δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν το απαιτούμενο επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας για να διδάξουν με τον ενδεδειγμένο τρόπο τις Φυσικές Επιστήμες στους μαθητές τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των τεσσάρων νομών της Ηπείρου σχετικά με τη διερεύνηση της αυτό-αποτελεσματικότητας στη διδασκαλία της Φυσικής καθώς και της προσδοκίας τους για το αποτέλεσμα. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε (STEBI-B) αξιολογεί δύο διαστάσεις: την προσωπική διδασκαλία στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (PSTEB) και την προσδοκία για το αποτέλεσμα της διδασκαλίας στις Φ.Ε. (STOE).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cakiroglu, J., Capa-Aydin, Y., & Hoy, A. W. (2012). Science teaching efficacy beliefs. In B. Fraser, K. Tobin, & M. C (Eds.), Second international handbook of science education (pp. 449–461). Springer International Handbooks of Education, Springer.
Deehan, J., Danaia, L., & McKinnon, D. H. (2017). A longitudinal investigation of the science teaching efficacy beliefs and science experiences of a cohort of preservice elementary teachers. International Journal of Science Education, 39(18), 2548–2573. https://doi.org/10.1080/09500693. 2017.1393706
Enochs, L. G., & Riggs, I. M. (1990). Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument: A preservice elementary scale. School Science & Mathematics, 90(8), 694–706. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1990.tb12048.x
Markic, S., Eilks, I., & Valanides, N. (2008). Developing a tool to evaluate differences in beliefs on science teaching and learning of freshman science student teachers’ from different science teaching domains: A case study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 5, 109–120
Mintzes, J. J., Marcum, B., Messerschmidt-Yates, C., & Mark, A. (2013). Enhancing self efficacy in elementary science teaching with professional learning communities. Journal of Science Teacher Education, 24(7), 1201–1218. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9320-1
Ramey-Gassert, L., Shroyer, G., & Staver, R. (1996). A qualitative study of factors influencing science teaching self-efficacy of elementary level teacher. Science Education, 80(3), 283–315. https://doi. org/10.1002/(SICI)1098-237X(199606)80:3<283::AID-SCE2>3.0.CO;2-A
Riggs, I. M., & Enochs, L. G. (1990). Toward the development of an elementary teacher’s science teaching efficacy beliefs instrument. Science Education, 74(6), 625–637. https://doi.org/10.1002/sce. 3730740605