Διερεύνηση των ιδεών μαθητών με νοητική αναπηρία για τις φάσεις του νερού μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας
Περίληψη
Σύμφωνα με τις διεθνείς εξελίξεις στην απόκτηση γραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ), αναδεικνύεται η ανάγκη για αποτελεσματικές πρακτικές διδασκαλίας με στόχο την ισότιμη συμμετοχή και πρόοδο των μαθητών με Νοητική Αναπηρία (ΝΑ). Η ψηφιακή τεχνολογία συμβάλλει σημαντικά στην πρόσβαση των μαθητών με ΝΑ ακόμη και σε αφηρημένο περιεχόμενο ΦΕ. Η παρούσα μελέτη εντοπίζει και διερευνά με τη μέθοδο μεμονωμένου ατόμου τις ιδέες έξι μαθητών με ΝΑ για τις φάσεις του νερού σε μικροσκοπικό επίπεδο, όπου για την οπτικοποίησή τους αξιοποιήθηκαν ένα ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο κατά τη γραμμή βάσης και ένα σύστημα γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας στην κύρια παρέμβαση αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, αλλά οι μαθητές παρουσίασαν δυσκολία στην κατανόηση της διάταξης των μορίων σε κάθε φάση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 20. ΕΙΔΙΚΗ Ή/ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ