Διερεύνηση των ιδεών μαθητών με νοητική αναπηρία για τις φάσεις του νερού μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 29, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα επαυξημένη πραγματικότητα νοητική αναπηρία
Γεωργία Ιατράκη
Κωνσταντίνος Κώτσης
Αναστάσιος Μικρόπουλος
Περίληψη

Σύμφωνα με τις διεθνείς εξελίξεις στην απόκτηση γραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ), αναδεικνύεται η ανάγκη για αποτελεσματικές πρακτικές διδασκαλίας με στόχο την ισότιμη συμμετοχή και πρόοδο των μαθητών με Νοητική Αναπηρία (ΝΑ). Η ψηφιακή τεχνολογία συμβάλλει σημαντικά στην πρόσβαση των μαθητών με ΝΑ ακόμη και σε αφηρημένο περιεχόμενο ΦΕ. Η παρούσα μελέτη εντοπίζει και διερευνά με τη μέθοδο μεμονωμένου ατόμου τις ιδέες έξι μαθητών με ΝΑ για τις φάσεις του νερού σε μικροσκοπικό επίπεδο, όπου για την οπτικοποίησή τους αξιοποιήθηκαν ένα ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο κατά τη γραμμή βάσης και ένα σύστημα γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας στην κύρια παρέμβαση αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, αλλά οι μαθητές παρουσίασαν δυσκολία στην κατανόηση της διάταξης των μορίων σε κάθε φάση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 20. ΕΙΔΙΚΗ Ή/ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baragash, R. S., Al-Samarraie, H., Alzahrani, A. I., & Alfarraj, O. (2020). Augmented reality in special education: a meta-analysis of single subject design studies. European Journal of Special Needs Education, 35(3), 382-397. https://doi.org/10.1080/08856257.2019.1703548
Bellou, I., Papachristos, N. M., & Mikropoulos, T. A. (2018). Digital Learning Technologies in Chemistry Education: A Review. Digital Technologies: Sustainable Innovations for Improving Teaching and Learning, 57–80. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73417-0_4
Constantinou, C.P., Tsivitanidou, O.E., Rybska, E. (2018). What Is Inquiry-Based Science Teaching and Learning?. In: Tsivitanidou, O., Gray, P., Rybska, E., Louca, L., Constantinou, C. (Eds), Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning. Contributions from Science Education Research, vol 5. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91406-0_1
Cook, B. G., & Cook, L. (2016). Research designs and special education research: Different designs address different questions. Learning Disabilities Research & Practice, 31(4), 190–198.
Individuals with Disabilities Education Improvement Act (2004), 20 U.S.C. § 1400.
Laugksch, R. C. (2000). Scientific literacy: A conceptual overview. Science Education, 84(1), 71–94.
Mallidis-Malessas, P., Iatraki, G., & Mikropoulos, T. (2021). Teaching Physics to students with Intellectual Disability using Digital Learning Objects: A single subject research. Journal of Special Education and Technology, 37(4).
Mikropoulos, T. A., & Iatraki, G. (2022). Digital technology supports students with disabilities in science education: A literature review. Education and Information Technologies, 28, 3911–3935.
NGSS Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. The National Academies Press.
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L., De Jong, T., Van Riesen, S., Kamp, E., Manoli, C., Zacharia, Ζ. & Tsourlidaki, Ε. (2015). Phases of Inquiry-Based Learning: Definitions and the Inquiry Cycle. Educational Research Review, 14, 47–61.
Topali, P., & Mikropoulos, T. (2019). Digital Learning Objects for teaching computer programming in primary students. In M. Tsitouridou, A. J. Diniz, & T. Mikropoulos (Eds.), Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education (pp. 256-266). Basingstoke, UK: Springer Nature Switzerland.
Yacoubian, H. A. (2018). Scientific literacy for democratic decision-making. International Journal of Science Education, 40(3), 308–327. https://doi.org/10.1080/0950069 3. 2017.1420266