Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν τη δήλωση ετοιμότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική Ρομποτική Εκπαιδευτικοί δήλωση ετοιμότητας
Λεωνίδας Γαβρίλας
Μαριάννα-Σωτηρία Παπανικολάου
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνδυάζει στοιχεία πολλών επιστημών, καλύπτοντας όλα τα πεδία της εκπαίδευσης STEM. Η επιτυχής εφαρμογή της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα κληθούν να την εφαρμόσουν σε μια σχολική τάξη. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την δήλωση ετοιμότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Στην έρευνα συμμετείχαν 191 (62,2%) νηπιαγωγοί και 116 (37,8%) εκπαιδευτικοί δημοτικής εκπαίδευσης. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την χρήση ερωτηματολογίου κλειστού τύπου με συντελεστή αξιοπιστίας Cronbach's alpha α=.924. Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν δυσκολία σε ζητήματα προγραμματισμού, ενώ η επιμόρφωση τους, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την δήλωση του βαθμού ετοιμότητας τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Amo, D., Fox, P., Fonseca, D., & Poyatos, C. (2020). Systematic Review on Which Analytics and Learning Methodologies Are Applied in Primary and Secondary Education in the Learning of Robotics Sensors. Sensors (Basel, Switzerland), 21(1), 153. https://doi.org/10.3390/s21010153
Arocena, I., Huegun-Burgos, A., & Rekalde, I. (2022). Robotics and Education: A Systematic Review. TEM Journal, 11, 379–387. https://doi.org/10.18421/TEM111-48
Castro, E., Cecchi, F., Salvini, P., Valente, M., Buselli, E., Menichetti, L., Calvani, A., & Dario, P. (2018). Design and impact of a teacher training course, and attitude change concerning educational robotics. International Journal of Social Robotics, 10(5), 669–685. https://doi.org/10.1007/s12369-018-0475-6
Jung, S., & Won, E. (2018). Systematic Review of Research Trends in Robotics Education for Young Children. Sustainability, 10(4), 905. http://dx.doi.org/10.3390/su10040905
Michaelis, J. E., & Mutlu, B. (2019). Supporting interest in science learning with a social robot. Proceedings of the 18th ACM International Conference on Interaction Design and Children, 71–82. https://doi.org/10.1145/3311927.3323154
Mubin, O., Stevens, C. J., Shahid, S., Mahmud, A. A., & Dong, J.-J. (2013). A review of the applicability of robots in education. Technology for Education and Learning, 1(1). https://doi.org/10.2316/Journal.209.2013.1.209-0015
OECD (2022), Mending the Education Divide: Getting Strong Teachers to the Schools That Need Them Most, TALIS, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/92b75874-en.
Schina, D., Esteve-González, V., & Usart, M. (2021). An overview of teacher training programs in educational robotics: characteristics, best practices and recommendations. Education and Information Technologies, 26(3), 2831–2852. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10377-z
Wang, K., Sang, G.-Y., Huang, L.-Z., Li, S.-H., & Guo, J.-W. (2023). The Effectiveness of Educational Robots in Improving Learning Outcomes: A Meta-Analysis. Sustainability, 15(5), 4637. http://dx.doi.org/10.3390/su15054637