Μικροσκοπική προσέγγιση της εντροπίας μέσω του παραδείγματος της τήξης του πάγου
Περίληψη
Στοχεύοντας στην εννοιολογική κατανόηση της εντροπίας και των εμπλεκόμενων με αυτή εννοιών σε μια μικροσκοπική προσέγγιση, αναπτύχθηκε μια Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία. Οι εκπαιδευόμενες, φοιτήτριες Παιδαγωγικού τμήματος, με αφετηρία τις έννοιες που έχουν διδαχθεί και τα μοντέλα που χρησιμοποίησαν στις προηγούμενες ενότητες της ΔΜΑ, κλήθηκαν να αιτιολογήσουν τη μεταβολή της εντροπίας στο φαινόμενο της τήξης του πάγου. Αναλύοντας και ερμηνεύοντας τον λόγο και τα προτεινόμενα μοντέλα τους, αναδείχθηκαν οι εξελισσόμενες αντιλήψεις τους αναφορικά με τις έννοιες και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν με τα εν λόγω μοντέλα. Τα δεδομένα αυτά υπέδειξαν αλλαγές που εισάγονται στη σχεδιασμένη ΔΜΑ μετά την πιλοτική εφαρμογή της.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Carson, E. M., & Watson, J. R. (2002). Undergraduate students' understandings of entropy and Gibbs' free energy. Univ. Chem. Educ., 6(1), 4–12. Ανακτήθηκε στις 20/04/2022 από:https://www.perplex.ethz.ch/thermo_course/various_thermodynamics_texts/p2_carson.pdf
deVos, W., & Verdonk, A. H. (1996). The particulate nature of matter in science education and in science. Journal of Research in Science Teaching, 33, 557–664. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199608)33:6%3C657::AID-TEA4%3E3.0.CO;2-N
Haglund, J., & Jeppsson, F. (2012). Using self-generated analogies in teaching of thermodynamics. Journal of Research in Science Teaching, 49(7), 898-921. http://dx.doi.org/10.1002/tea.21025
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619–633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Méheut, M., & Psillos, D. (2004). Teaching–learning sequences: aims and tools for science education research. International Journal of Science Education, 26(5), 515-535. https://doi.org/10.1080/09500690310001614762
Reif, F. (1999). Thermal physics in the introductory physics course: Why and how to teach it from a unified atomic perspective. American Journal of Physics, 67(12), 1051–1062. https://doi.org/10.1119/1.19181