Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολική Αστρονομία Σχολική Γεωγραφία
Γεώργιος Μπαμπασίδης
https://orcid.org/0000-0002-0109-7823
Αποστολία Γαλάνη
Νίκος Λαμπρινός
Ισαάκ Παρχαρίδης
Περίληψη

Στην Ελλάδα, η Αστρονομία απουσιάζει από τη σχολική εκπαίδευση σαν ξεχωριστό αντικείμενο. Θέματα Αστρονομίας συναντώνται μόνο είτε ως συμπληρωματικό υλικό, ή παραθέματα, είτε ως παραδείγματα εφαρμογής θεωρίας άλλων γνωστικών αντικειμένων. Αυτό έρχεται σε άμεση αντίθεση με το πλήθος των εφαρμογών της Αστρονομίας στην καθημερινότητα αλλά και του τεράστιου ενδιαφέροντος του κοινού για θέματα του Διαστήματος. Φαίνεται λοιπόν αναγκαίο να βρεθούν τρόποι ένταξης της Αστρονομίας στη σχολική εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πρώτα αποτελέσματα της από κάτω προς τα πάνω (bottom-up) αξιολόγησης μιας διδακτικής πρότασης η οποία εισηγείται την ένταξη θεμάτων της Αστρονομίας στο σχολείο μέσα από τη Γεωγραφία. Η αξιολόγηση έγινε από εκπαιδευτικούς – μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΠΜΣ «Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών» του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
DeGrasse Tyson, N. (2019). Αστροφυσική για βιαστικούς, Εκδ. Παπαδόπουλος, Αθήνα.
Bampasidis, G., & Galani, Α. (Subm.). Geo - Space: When Earth Geography meets Space Geography, Ιn Teaching the world's complex challenges and Curricular changes in Geography education (eds. M. Hardouin & C. Leininger-Frézal), Springer International Publishing AG
Favia, A., Comins, N. F., Thorpe, G. L., & Batuski, D. J. (2014). A direct examination of college student misconceptions in astronomy: A new instrument. J. Rev. Astron. Educ. Outreach, 1(1), A21-A39.
Lewis, J. S. (1997). Physics and Chemistry of the Solar System. Revised Edition, Academic Press.
Rogers, A., & Horrocks, N. (2010). Teaching adults. McGraw-Hill Education (UK).
Marek, B. & Macák, T. (2014). The Bottom up Evaluation at Universities. American Journal of Educational Research, 2(9), 823-827, doi: 10.12691/education-2-9-18