Ανάπτυξη διδακτικής σειράς για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 2, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
διαβροχή μοντελοποίηση εκπαίδευση
Ευθυμία Αρβανίτου
https://orcid.org/0009-0008-4083-2334
Ελένη Πετρίδου
Περίληψη

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και των εφαρμογών της αναδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξης του επιστημονικού εγγραμματισμού ως έναν από τους κύριους στόχους της εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία αποτελεί μία διδακτική πρόταση ένταξης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σύγχρονων θεμάτων Φυσικής και τεχνολογίας, όπως είναι οι καταστάσεις διαβροχής με την ταυτόχρονη εξοικείωση των μαθητών με στοιχεία επιστημονικής μεθοδολογίας, όπως είναι η οικοδόμηση και η χρήση μοντέλων. Περιγράφεται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας διδακτικής σειράς στην οποία προωθούνται τα μοντέλα ως εργαλεία για ερμηνεία και πρόβλεψη φαινομένων διαβροχής από τους μαθητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Προγράμματα Σπουδών. (n.d.). Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ανακτήθηκε από http://iep.edu.gr/el/neaprogrammata-spoudon-arxiki-selida. Προσπελάστηκε στις 10/03/2023.
Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. New York, NY: Springer, https://doi.org/10.1007/978-0-387-09506-6.
Bhushan, B. (2016). Modeling of Contact Angle for a Liquid in Contact with a Rough Surface for Various Wetting Regimes. In E. Greenbaum (Ed), Biomimetics: bioinspired hierarchical-structured surfaces for green science and technology (2nd ed.) (pp. 35-45). Switzerland: Springer. doi: 10.1007/978-3-319-28284-8.
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., Parchmann, I. (2012). The Model of Educational Reconstruction – a Framework for Improving Teaching and Learning Science. In: Jorde, D., Dillon, J. (eds) Science Education Research and Practice in Europe. Cultural Perspectives in Science Education (vol 5) (pp. 13-37). Rotterdam: SensePublishers, https://doi.org/10.1007/978-94-6091-900-8_2.
Duran, L. B., & Duran, E. (2004). The 5E instructional model: A learning cycle approach for inquiry-based science teaching. Science Education Review, 3(2), 49-58.
Gilbert, J. K., & Boutler, C. J. (1998). Learning science through models and modeling. In B. J. Fraser & K. Tobin (Eds.), International handbook of science education (pp. 53–66). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
Gilbert, S. W. (1991). Model Building and Definition of Science. Journal of research in science teaching, 28(1), 73-79.
Harrison, A. G., & Treagust, D. F. (2000). A typology of school science models. International journal of science education, 22(9), 1011-1026, https://doi.org/10.1080/095006900416884.
Mellar, H., & Bliss, J. (1994). Introduction: Modelling and Education. In Mellar, H., Bliss, J., Boohan, R.,Ogborn, J., Tompsett, C. (eds), Learning with Artificial Worlds: Computer Based Modelling in the Curriculum. (London: The Falmer Press), 1-7.
Ogborn, J., & Martins, I. (1996). Metaphorical understandings and scientific ideas. International Journal of Science Education, 18(6), 631-652, https://doi.org/10.1080/0950069960180601.
Van Driel, J. H., & Verloop, N. (1999). Teachers' knowledge of models and modelling in science. International Journal of Science Education, 21(11), 1141-1153, https://doi.org/10.1080/095006999290110.