Το iNaturalist ως εργαλείο σύνδεσης μελλοντικών νηπιαγωγών με τη φύση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Μιχαήλ Ποτσίκας
Κατερίνα Πλακίτση
Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η συναισθηματική και βιωματική σύνδεση μελλοντικών νηπιαγωγών με τη φύση με την εφαρμογή της κλίμακας της Σύνδεσης με τη Φύση (ΣτΦ) και οι αλλαγές στα επίπεδα αυτής έπειτα από παρεμβάσεις. Οι ομάδες που συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό μάθημα στη χρήση του iNaturalist για την καταγραφή της βιοποικιλότητας, σε μάθημα ταξινόμησης φυτών και ζώων και σε δύο καταγραφές, (α) στο Κάστρο των Ιωαννίνων και (β) γύρω από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, σημείωσαν στατιστικά σημαντική θετική μεταβολή στη ΣτΦ σε σχέση με τις ομάδες που συμμετείχαν μόνο στην πρώτη καταγραφή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Commoner, B. (2015). The closing circle: nature, man, and technology. In Thinking About The Environment (pp. 161-166). Routledge.
Echeverria, A., Ariz, I., Moreno, J., Peralta, J., & Gonzalez, E. M. (2021). Learning plant biodiversity in nature: The use of the citizen–science platform iNaturalist as a collaborative tool in secondary education. Sustainability, 13(2), 735. https://www.doi.org/10.3390/su13020735
Kellert, S. R., & Wilson, E.O. (1993). The biophilia hypothesis. Island press.
Leopold, A. (1949). A Sand County almanac, and sketches here and there. New York: Oxford University Press, USA.
Martin, L., White, M. P., Hunt, A., Richardson, M., Pahl, S., & Burt, J. (2020). Nature contact, nature connectedness and associations with health, wellbeing and pro-environmental behaviours. Journal of Environmental Psychology, 68, 101389. https://www.doi.org/10.1016/j.jenvp.2020.101389
Mayer, F. S., & Frantz, C. M. (2004). The connectedness to nature scale: A measure of individuals’ feeling in community with nature. Journal of Environmental Psychology, 24 (4), 503-15. https://www.doi.org/10.1016/j.jenvp.2004.10.001
Navarro, O., Olivos, P., & Fleury-Bahi, G. (2017). “Connectedness to Nature Scale”: Validity and reliability in the French context. Frontiers in Psychology, 8, 2180. https://www.doi.org/10.3389/fpsyg.2017.02180
Tam, K. P. (2013). Concepts and measures related to connection to nature: Similarities and differences. Journal of environmental psychology, 34, 64-78. https://www.doi.org/10.1016/j.jenvp.2013.01.004