Προσέγγιση των STEM μέσω της διερευνητικής μάθησης: Καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων μέσω της διεξαγωγής project


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Ελίνα Καραγιαννίδου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία μελετά τον βαθμού στον οποίο η επαφή των μαθητών με μαθήματα ανοιχτής διερεύνησης, συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην επιτυχή επίλυση προβλημάτων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 19 μαθητές Β’, Γ’ και Δ’ δημοτικού, με θεωρητικό υπόβαθρο στα STEAM και διαβαθμισμένου επιπέδου εμπειρία σε μαθήματα ανοιχτής διερεύνησης και τη δημιουργία πρότζεκτ. Μέσα από ημιδομημένο μάθημα που πραγματοποιήθηκε, παρατηρήθηκε η στάση και η ικανότητα τους να συνεργάζονται, να εφαρμόζουν τις πρότερες γνώσεις για την δημιουργία προϊόντων και την επίλυση προβλημάτων καθώς και ο βαθμός στον οποίο ήταν ικανοί να καινοτομήσουν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R.W., Taylor, J.A, Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J.C., Westbrook, A. & Landes, A. (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins and Effectiveness. A Report Prepared for the Office of Science Education National Institutes of Health. BSCS, Colorado Springs.
De Jong, T. (2006). Technological advances in inquiry learning. Science, 312, 532-533.
Dorier, J.L., & Maaß, K. (2012). The PRIMAS Project: Promoting Inquiry- Based Learning (IBL) in Mathematics and Science Education Across Europe PRIMAS Context. Analysis for the Implementation of IBL: International
Synthesis Report PRIMAS-Promoting Inquiry-Based Learning in Mathematics. Vol. 1.
Kennedy, T., & Odell, M. (2014). Science Education International ,25(3), 246–258.
Pedaste, M., De Vries, B., Burget, M., Bardone, E., Brikker, M., Jaakkola, T., Veermans, K., Siiman, L., Mäeots, M., & Lind, M. (2015). Ark of inquiry: Responsible research and innovation through computer-187 based inquiry learning. In: Kojiri, T., Supnithi, T.
Tytler, R., Marginson, S., & Freeman, B. (2014). Widening and deepening the STEM effect. In The Age of STEM (pp. 23-43).
Williams, P. J. (2011). STEM education: Proceed with caution. Design and Technology Education, 16(1), 26–35.