Εκπαίδευση σε ζητήματα κοινωνικού-επιστημονικού περιεχομένου μέσω των παραστατικών τεχνών
Δημοσιευμένα:
Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Επιστημονικός γραμματισμός διδακτική διερεύνηση παραστατικές τέχνες
Περίληψη
Τα επιστημονικά, κοινωνικά ή άλλα ζητήματα, διακινούνται στην εκπαίδευση αλλά και ευρύτερα, μέσω κάποιων συστημάτων συμβολικών αναφορών (φυσικές γλώσσες, καλλιτεχνικές παραγωγές κ.λπ.). Το νόημά τους προκύπτει από το πλαίσιο/ τα συμφραζόμενα των συστημάτων, καθώς και από τις πρακτικές των «μορφών ζωής» που τα χρησιμοποιούν. Στην εργασία εξετάζουμε μια περίπτωση απόδοσης νοήματος σε επιστημονικά και τεχνολογικά ζητήματα που προβλέπεται ότι θα διατρέχουν τις κοινωνίες του εγγύς μέλλοντος, μέσα από επαγγελματικές καλλιτεχνικές δημιουργίες και προτείνουμε πιθανούς τρόπους κριτικής διάχυσης αυτών των νοημάτων μέσα από τυπικές και μη μορφές εκπαίδευσης στις επιστήμες και τις τεχνολογίες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2023). Εκπαιδευτική Διαχείριση της Θεατρικής Δημιουργίας για Ζητήματα Κοινωνικού-Επιστημονικού Περιεχομένου. Παρουσιάστηκε στην ημερίδα: Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία: Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών.
Τσελφές, Β. (2023). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτική Πολιτική. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών θεμάτων, 22, υπό δημοσίευση. DOI: 10.13140/RG.2.2.12783.05280
Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2020). H προσέγγιση του «εαυτού» μέσα σε μελλοντικές «μορφές ζωής», όπως τις προβλέπουν τεχνολογικές-επιστημονικές θεωρήσεις. Στο Κ. Πλακίτση, Ε. Σταμούλης, Ε. Κολοκούρη & Α.-Χ. Κορνελάκη (Επμ.), 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης – Πρακτικά, 15-29, ΠΤΝ, ΠΙ.
Bybee, W. R. (1995). Achieving scientific literacy. The Science Teacher, 62(7), 28.
Feinstein, N. W. & Waddington, D. I. (2020). Individual truth judgments or purposeful, collective sensemaking? Rethinking science education’s response to the post-truth era. Educational Psychologist, 55(3), 155-166, DOI: 10.1080/00461520.2020.1780130
Fensham. P. J. (2014). Scepticism and trust: two counterpoint essentials in science education for complex socio-scientific issues. Cultural Studies of Science Education, 9, 649–661. DOI 10.1007/s11422-013-9560-1
Feynman, R. (1969). What is Science? The Physics Teacher, 7(6), 313-320.
Pickering, A. (2013). Being in an environment: a performative perspective. Natures Sciences Sociétés, 21, 77-83. https://doi.org/10.1051/nss/2013067
Rennie L. J. (2020). Communicating Certainty and Uncertainty in Science in Out-of-School Contexts, in: D. Corrigan, C. Buntting, A. Fitzgerald & A. Jones (Eds.), Values in Science Education. The Shifting Sands, Springer, 7-30.
Roberts, A. D., & Bybee, W. R. (2014). Scientific literacy, science literacy, and science education. In N. G. Lederman & S. K. Abell (Eds.), Handbook of research on science education, Vol. II, Routledge, 559–572.
Sagan, Carl (1995). The Demon-Haunted World: Science As a Candle in the Dark. Ballantine Books.
Schwartz, R. S., Lederman, J. S. & Enderle, P. J. (2023). Scientific Inquiry Literacy: The Missing Link on the Continuum from Science Literacy to Scientific Literacy, in: Lederman G. N., Zeidler, L. D., Lederman, S. J. (Eds.), Handbook of Research on Science Education, Volume III, Routledge, 1191-1246. DOI: 10.4324/9780367855758-28
Wittgenstein, L. (1953). Philosophical Investigations: The German Text, with a Revised English Translation. Blackwell.
Wittgenstein, L. (1969). On Certainty. Harper and Row.
Yager, R. (1984). Defining the Discipline of Science Education. Science Education, 68(1), 35-37.