Καλλιέργεια της ελπίδας σε μαθητές Δημοτικού σχολείου μέσω ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος για την κλιματική αλλαγή


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Ραφαέλλα Μαλλούππα
Στέλλα Πέτρου
Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζουμε και συζητάμε τα αποτελέσματά μας από την εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος που αποσκοπούσε στην καλλιέργεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σε μαθητές Δημοτικού σχολείου. Στην Α’ φάση του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσω των οποίων έμαθαν για τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, διεξήγαγαν πειράματα για τη μελέτη του φαινομένου του θερμοκηπίου, ανέλαβαν δράση για τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος του σχολείου τους και αναζήτησαν τρόπους για την μείωσή του. Στη Β’ φάση, η υλοποίηση συλλογικών δράσεων εντός του σχολείου, τους τόνωσε την αίσθηση της ελπίδας και της αυτό-αποτελεσματικότητας για άμβλυνση αυτού του τοπικού αλλά και διεθνούς προβλήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Kelsey,E., & Roads, R. (2016). Propagating Collective Hope in the Midst of Environmental Doom and Gloom. Canadian Journal of Environmental Education (CJEE) 21, 23–40.
Kelsey,T.,Megan K., Okochi C.,Gold, A.& Leckey, E.(2021).Framing action in a youth climate change filmmaking program: hope, agency, and action across scales, Environmental Education Research, 27(5),706-727.
Kerret, D., Orkibi, H., & Ronen, T. (2016). Testing a model linking environmental hope and self-control with students' positive emotions and environmental behavior. The Journal of Environmental Education, 47(4), 307-317.
Mogensen, F., & Schnack, K. (2010). The action competence approach and the ‘new’ discourses of education for sustainable development, competence and quality criteria. Environmental Education Research, 16(1),59–74.
Ojala, Μ. (2021). Safe spaces or a pedagogy of discomfort? Senior high school teachers’ meta-emotion philosophies and climate change education, The Journal of Environmental Education, 52(1), 40-52.
Reid, A. (2019). Climate change education and research: possibilities and potentials versus problems and perils? Environmental Education Research, 25(6), 767-790.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic moti-vation, social development, and well-being.American Psychologist,55(1), 68–78
Snyder, C. R., Hoza, B., Pelham, W. E., Rapoff, M., Ware, L., Danovsky, M., & Stahl, K. J. (1997). The development and validation of the Children’s Hope Scale. Journal of Pediatric Psychology, 22(3), 399–421.