Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων κλιματικής αλλαγής με μαθητές Δημοτικού
Δημοσιευμένα:
Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα Κοινωνικοεπιστημονική συλλογιστική Ψηφιακό παιχνίδι
Περίληψη
Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού που θα προωθεί την αναγνώριση της πολυπλοκότητας των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων (ΚΕΖ) κλιματικής αλλαγής, δηλαδή των ποικίλων παραγόντων που εμπλέκονται σε αυτά, σε μαθητές δημοτικού. Στην εμπειρική έρευνα συμμετείχαν 18 μαθητές Ε’ τάξης που εφάρμοσαν το ψηφιακό παιχνίδι. Δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ηχογραφήσεων κατά την εφαρμογή του παιχνιδιού και συνεντεύξεων μετά από κάθε πίστα. Τα δεδομένα αξιοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του παιχνιδιού και αναδεικνύουν αφενός την επικέντρωση των μαθητών κυρίως στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες των ΚΕΖ κλιματικής αλλαγής και αφετέρου τη δυνατότητα του παιχνιδιού να υποστηρίζει την αναγνώριση της πολυπλοκότητας των ΚΕΖ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βλιώρα, Ε., Μουζάκης, Χ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2018). Διδασκαλία της Διάθλασης του Φωτός με τη Χρήση της Εφαρμογής Δισδιάστατης Απεικόνισης Algodoo. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 14(2), 76-94.
Davis, J. P., & Bellocchi, A. (2020). Gamification of SSI’s as a science pedagogy: Toward a critical rationality in teaching science. In M. Evagorou, J.A. Nielsen & J. Dillon (Eds.), Science Teacher Education for Responsible Citizenship. Springer, Cham, pp. 101-116
DeBoer, G. E. (2000). Scientific literacy: Another look at its historical and contemporary meanings and its relationship to science education reform. Journal of research in science teaching, 37(6), 582-601.
Sadler, T. D., Barab, S. A., & Scott, B. (2007). What do students gain by engaging in socioscientific inquiry?. Research in science education, 37(4), 371-391.